خبرگزاری کار ایران

اطلاعیه شرکت توزیع نیروی برق تبریز:

خاموشی های اخیر ناشی از کاهش سوخت گاز برای تولید نیروگاهی بود

asdasd
کد خبر : ۱۰۲۴۶۵۰

شرکت توزیع نیروی برق تبریز با صدور اطلاعیه‌ای در خصوص خاموشی اخیر، گفت: به اطلاع شهروندان و مشترکان فهیم شهرستان‌های تبریز، اسکو و آذرشهر می‌رساند که خاموشی‌های اخیر رخ داده به صورت سراسری و کشوری و ناشی از کاهش سوخت گاز و درنتیجه کاهش تولید نیروگاهی بوده است.

به گزارش ایلنا از تبریز،در این اطلاعیه آمده است: با توجه به اعلام شرکت توانیر، مبنی بر این‌که محدودیت‌های به وجود آمده در تامین گاز نیروگاه‌های برق به دلیل برودت هوا و افزایش مصرف گاز خانگی، تعدادی از نیروگاه‌های تولید برق با کاهش سوخت گاز و در نتیجه کاهش تولید برق مواجه شده‌اند که خاموشی‌های برق را در سراسر کشور در پی داشته است و این عملیات تنها مربوط به تبریز و حومه نیست و در سراسر کشور این روند اتفاق افتاده است.

بر این اساس، افزایش بی‌سابقه‌ی مصرف گاز خانگی، برق‌های غیر مجاز، مراکز استخراج رمز ارزها و برخی از صنایع پرمصرف در روند این خاموشی‌ها تاثیرگذار بوده و محدودیت سوخت تحویلی به تعدادی از نیروگاه‌ها و خاموشی‌های پراکنده در برخی مناطق را در پی داشته است.

در این راستا، شرکت توزیع نیروی برق تبریز، از مردم و مشترکان همیشه همراه تبریز، اسکو و آذرشهر خواستارشده که با کاهش حداقل یک تا دو درجه از دمای منازل و محل کار و مدیریت مصرف گاز و برق،‌ امکان استمرار تأمین انرژی را برای همه‌ی هموطنان فراهم آورند. البته خاموشی‌های ایجاد شده قابل برنامه‌ریزی از قبل نبوده و تنها با 10 درصد کاهش مصرف گاز و برق، ‌امکان استمرار تأمین مطمئن گاز و برق در کشور فراهم خواهد بود.

 در خاتمه این اطلاعیه، گفته شده است: امیدواریم شهروندان و مشترکان شهرستان‌های تبریز، اسکو و آذرشهر با صرفه‌جویی در مصرف گاز و برق ما را یاری بخشند تا از خاموشی‌های احتمالی جلوگیری شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز