خبرگزاری کار ایران

مدیرعامل اتحادیه مرکزی تعاونی های مسکن کارگری ایران خبر داد ؛

ساخت ۱۵۰۰ واحد مسکن کارگری در قالب طرح اقدام ملی مسکن/تفاضای شهردار تبریز برای اختصاص ۵۰۰ واحد به کارگران شهرداری

asdasd
کد خبر : ۱۰۲۴۶۲۴

مدیرعامل اتحادیه مرکزی تعاونی های مسکن کارگری ایران اسکان از فراهم شدن مقدمات ساخت ۱۵۰۰ واحد مسکن کارگری در قالب طرح اقدام ملی مسکن خبر داد.

به گزارش خبرنگار ایلنا از تبریز،علیرضا محمودی که به منظور بازدید از اراضی اجرای این طرح به تبریز سفر کرده بود در دیدار با شهردار تبریز گفت: از ده هزار واحد مسکن کارگری طرح اقدام ملی با پیگیری های آقای صادقزاده دبیر اجرایی خانه کارگر آذربایجان شرقی و رییس کانون کارگران بازنشسته تبریز  و حمایتی که از مجموعه شهرداری تبریز و اداره کل راه ، مسکن و شهرسازی استان وجود داشت بیشترین میزان به این آذربایجان شرقی اختصاص و در اولویت اجرایی قرار گرفته است.

وی با اشاره به نگاه شهرداری تبریز  به موضوع مسکن اظهار داشت: وقتی شهرداری و مجموعه شهری تبریز به این بلوغ می رسد که عارضه مسکن کجاست و برای رفع این معضل اجتماعی به یک بازی برد برد تن داده و از منابع شهرداری استفاده می‌کند، جای شکر و سپاس دارد.

محمودی افزود: عمدتا شهرهای ما درگیر مسائلی هستند که کمتر به این موضوع می پردازند و از منظر اجتماعی اگر نگاه کنیم، ورود شهرداری تبریز در این حوزه اقدام ارزشمند و قابل تقدیری است.

مدیرعامل اتحادیه اسکان، با بیان اینکه در تلاش هستیم ساخت مسکن کارگری طرح اقدام ملی با کمترین هزینه و بدون سود صورت بگیرد اظهار داشت: علاوه بر این تمهیداتی را نیز برای قشر کارگر شاغل  و کارگربازنشسته در قالب های دیگر برای حمایت از این طرح برنامه ریزی کرده ایم.

محمودی با بیان اینکه عقد تفاهم‌نامه با شرکت خانه‌سازی پیش‌ساخته آذربایجان وابسته به شهرداری تبریز برای ساخت این واحد های مسکونی در اولویت است اظهار داشت:با توجه به اینکه  شرکت خانه سازی آذربایجان، متعلق به شهرداری تبریز  است شهردار تبریز حمایت خود را از اجرای طرح اعلام کرده اند  امیدواریم با توافقی ارزشمند شروع ساخت مسکن به شکل صنعتی را آغاز تا برخورداری از کیفیت بالا همچنین قیمت را پایین بیاوریم  و هر چه زودتر کارگران تبریزی به خانه  برسند.

دبیر اجرایی خانه کارگر آذربایجان شرقی موضوع مسکن را یک از نیازهای مهم و معضلات اساسی به ویژه برای قشر محروم جامعه دانست و گفت: اکنون در واقع اکنون با شرایط اقتصادی پیش آمده مسکن به یک کالای لوکس تبدیل شده است و مسکن مقوله ای بزرگ است و کارگران و بازنشستگان فاقد مسکن توان حتی اجاره آن را ندارند .

صادق زاده طرح اقدام ملی مسکن را فرصتی جدید برای رفع این مشکل عنوان کرد و  گفت: بر همین اساس در این زمینه پیشقدم شده و بیشترین سهمیه از طرح اقدام ملی مسکن کارگری را به استان آذربایجان شرقی اخذ کرده ایم که در این راستا اختصاص سهمیه به کارگران واحد های تولیدی و خدماتی  و بازنشستگان و پاکبانان و سایر کارگران   شهرداری تبریز را در دستور کار داریم.

شهردار تبریز نیز در این دیدار با اشاره به اینکه بیش ازنیمی از بافت شهر تبریز را مناطق حاشیه نشین و بافت فرسوده و نقاط مسأله دار روستایی تشکیل می دهد اظهار داشت:  شهرداری تبریز در  بحت کارگری و تأمین مسکن آنها پیشرو بوده به طوریکه طرح «کلید به کلید» را در بافت حاشیه‌نشین شهر که بخش اعظم آن را قشر کارگر تشکیل می‌دهد، آغاز کرده است

 ایرج شهین باهر تأکید کرد: شهرداری در این موضوع دنبال سود نبوده و درصدد تأمین مسکن قشر کارگر هستیم که با پیاده‌سازی این مدل، الگویی برای دیگر شهرهای کشور می‌شویم.  
شهردار تبریز گفت: از ۱۰ هزار واحد مسکن ملی ۱۵۰۰ واحد به آذربایجان شرقی اختصاص یافته و با توجه به خدمات وسیع شهرداری تبریز در حوزه بازآفرینی شهری و مقابله با حاشیه‌نشینی، درخواست داریم تا حداقل یک ‌سوم از سهم استان به کارگران شهرداری تبریز اختصاص یابی شهری و مقابله با حاشیه‌نشینی، درخواست داریم تا حداقل یک ‌سوم از سهم استان به کارگران شهرداری تبریز اختصاص یابد.

وی با اشاره به اعلام رضایت مقام معظم رهبری از احداث ۱۷۰ واحد مسکونی در بافت حاشیه‌نشین شهر اعلام کرد: در دوره پنجم شورا نیز شهرداری تبریز با تصویب شورای شهر احداث تقریبا ۳هزار واحد مسکونی را دستور کار دارد که دو مجتمع ۲۴۰ و ۶۰۰ واحدی، در دست اجرا بوده و عملیات اجرایی ۲هزار واحد مسکونی دیگر نیز تا پایان سال آغاز می شود.

شهردار تبریز با اشاره به ارائه پروانه ساخت رایگان برای نیمی ازمناطق شهری تبریزی گفت: شهرداری تبریز وظیفه‌ای در حوزه مسکن ندارد، ولی ورود کرده و حداکثر تلاش خود را برای ارائه خدمات رایگان انجام می‌دهد که در همین راستا تقریبا برای نصف شهر تبریز که در بافت حاشیه، فرسوده و یا کم‌برخوردار شهر هستند، پروانه ساخت رایگان صادر می شود.

وی با اشاره به کاهش سهم دولتی تبریز از بودجه ملی اذعان داشت: در گزارش‌هایی که به مرکز اعلام می شود، باید چهره واقعی تبریز  از نظر میزان برخورداری نشان داده شود تا اعتبارات دولتی براساس واقعیت موجود تخصیص داده شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز