خبرگزاری کار ایران

مدیرکل امور اجتماعی استانداری:

۸۰ میلیارد ریال برای مقابله با آسیب‎های اجتماعی در قزوین هزینه شد

asdasd
کد خبر : ۱۰۲۴۶۱۲

مدیرکل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری قزوین گفت: از سه سال گذشته تاکنون دولت با کمک سازمان اجتماعی کشور ۸۰ میلیارد ریال برای جلوگیری از آسیب‎های اجتماعی در مناطق محروم و آسیب پذیر استان قزوین هزینه کرده است.

به گزارش خبرنگارایلنا از قزوین، مریم بیدخام اظهار کرد: این مبالغ در قالب برنامه‌های اجتماعی، سلامت و فرهنگی با هدف کاهش آسیب‌های اجتماعی در ۱۴ منطقه حاشیه نشین استان قزوین هزینه شده است.

 مدیرکل امور اجتماعی استانداری با بیان اینکه مناطق محروم و حاشیه نشین، آبستن آسیب‌های اجتماعی فراوان است، افزود: توجه نکردن به اوضاع اجتماعی و فرهنگی مناطق حاشیه نشین و کمتربرخودار باعث می‌شود تا انواع مسائلی همچون خشونت خانگی، طلاق، اعتیاد، مفاسد اخلاقی و بزهکاری افزایش یابد.

به گفته بیدخام، توانمندسازی مناطق محروم وظیفه ۳۰ دستگاه اجرایی است که هرکدام باید بر اساس برنامه ریزی وزارت کشور از محل اعتبارات خود هزینه کنند، اما اهمیت این موضوع باعث شده تا دولت از طریق سازمان اجتماعی کشور اعتباری مجزا برای کمک به دستگاه‌های اجرایی اختصاص دهد.

وی ادامه داد: تجهیز مدارس و مراکز آموزشی، دادن امکانات سخت افزاری در حوزه خانه‌های بهداشت و سلامت، راه‌اندازی مراکز فرهنگی مانند کتابخانه و برگزاری برنامه‌هایی مفرح و شاد از عمده اقداماتی است که در مناطق محروم و آسیب پذیر استان اجرایی می‌شود.

این مسئول خاطرنشان کرد: تخصیص اعتبار برای توانمندسازی مناطق محروم و کمترتوسعه یافته همچنان ادامه دارد و بر اساس سرفصل‌های مورد نیاز از سوی مرکز به حساب دستگاه‌های اجرایی استان قزوین واریز می‌شود.

بیدخام یادآور شد: استفاده از سازمان‌های مردم نهاد اجتماعی برای تحقق برنامه‌ها در مناطق محروم از دیگر موضوعاتی است که خوشبختانه با استقبال خوبی مواجه شده است و باید از ظرفیت آنها بیش از پیش در این زمینه استفاده کرد.

شهرستان آوج در فاصله ۱۱۰ کیلومتری از مرکز استان قزوین به عنوان یکی از شهرستان‌های محروم در کشور شناخته شده و مشمول کمک‌های اعتباری دولت در راستای توانمندسازی است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز