خبرگزاری کار ایران

فرماندار آوج خبرداد:

افزایش ۹۸ درصدی آمار ازدواج در شهرستان آوج

asdasd
کد خبر : ۱۰۲۴۵۲۸

فرماندار شهرستان آوج گفت: از ابتدای امسال، آمار ازدواج در این شهرستان محروم و کمتر توسعه یافته نسبت به مدت مشابه قبل ۹۸ درصد افزایش داشته است.

به گزارش ایلنا و به نقل از روابط عمومی فرمانداری آوج، نصرت الله علیرضایی با اعلام این خبر گفت: سال گذشته ۵۷ فقره ازدواج در این شهرستان به ثبت رسیده بود که امسال با ثبت ۱۱۳ فقره با افزایش قابل توجهی در این خصوص مواجه هستیم.

وی، علت افزایش آمار ازدواج را در آوج به چندین عامل وابسته دانست و اظهار داشت: نبود دفترخانه ثبت ازدواج در شهرستان آوج از موضوعاتی بود که باعث شده بود تا بیشتر زوج‌ها برای ثبت ازدواج به شهرستان‌های همجوار مانند رزن، بویین زهرا و حتی قزوین مراجعه کنند، اما اکنون با راه‌اندازی دفاتر ازدواج در آوج و آبگرم این مشکل مرتفع شده است.

علیرضایی علت دیگر افزایش آمار ازدواج را شیوع ویروس کرونا اعلام کرد و گفت: با افزایش شیوع بیماری بسیاری از مردم در برگزاری مجالس عروسی با محدودیت‌های بسیاری مواجه شدند و این موضوع سبب شد تا تجمل گرایی و برگزاری مراسم‌های سنگین جای خود را به ازدواج‌های آسان بدهد و شرایط ازدواج را تسهیل کند.

به گفته فرماندار آوج؛ این شهرستان از بافت سنتی و روستایی برخوردار است و ازدواج در سن پایین به عنوان یکی از اتفاقات بسیار خوب برای رشد و پیشرفت خانواده شناخته می‌شود که خوشبختانه در سال جاری شاهد استقبال از این موضوع بوده ایم.

علیرضایی خاطرنشان کرد: اگرچه ویروس کرونا در بعد اقتصادی آسیب‌هایی را به بدنه اقتصاد وارد ساخته است، اما فرصت‌هایی را نیز فراهم کرده است تا خانواده‌ها به فکر آینده فرزندان خویش باشند و به ازدواج آنها فکر کنند.

نماینده عالی دولت در شهرستان آوج یادآور شد: با توجه به اینکه تا پایان سال جاری شاهد ثبت ازدواج‌های بیشتری در این شهرستان هستیم، قطعا آمار ازدواج بیشتر خواهد شد.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز