خبرگزاری کار ایران

نماینده مردم دامغان مطرح کرد:

«ساختمان‌های غلامی» معضل جدی دامغان در حوزه مسکن/ مهمانی گل و لای و خاک در امام آباد دامغان با احداث پل نیمه کاره راه آهن

asdasd
کد خبر : ۱۰۲۴۴۸۳

نماینده مردم دامغان در مجلس شورای اسلامی گفت: یکی از معضلات دامغان در حوزه مسکن «ساختمان های غلامی» است که سالیان متمادی از سوی سازمان ملی جوانان رها شده و به مردم تحول داده نشده است .

به گزارش ایلنا از سمنان، علی اکبر علیزاده نماینده مردم شهرستان دامغان در مجلس شورای اسلامی در جلسه شورای مسکن و حمل و نقل با حضور وزیر راه و شهرسازی در استانداری سمنان با اشاره به اینکه ساخت و تکمیل جاده گلوگاه به دامغان کار بسیار خوبی بود که مورد توجه وزارت راه نیز قرار گرفت، افزود: بخش جنوبی کریدور شمال به جنوب (دامغان تا معلمان) زیر بار ترافیکی قرار دارد و لحظه به لحظه تریلی های حمل بار از آن عبور می‌کنند اما مشکل این محور آن است که وقتی رانندگان تریلی به دامغان می رسند دیگر جاده‌ای برای حضور آنها در شمال وجود ندارد و سردرگم می شوند.
 
وی ادامه داد: مشکل جاده دامغان به معلمان این است که شرایط زیر بار ترافیک رفتن را ندارد و دلیل آن هم فقط سه کیلومتر مسیر خاکی عنوان می شود که در اندازه ای نیست که بتوان درباره آن بحث کرد.
 
نماینده مردم دامغان ضمن بیان اینکه احداث این محور می تواند شمال را به جنوب مرتبط کند و برکات فراوانی خواهد داشت، تصریح کرد: بندر امیرآباد ۲۵ میلیون تن حجم بار ترانزیتی دارد که پنج میلیون تن آن امروز بلای جان جاده های استان مازندران شده است.
 
وی اظهار داشت: یکی از مطالبات مردم دامغان کریدور شمال به جنوب است البته ما اصراری نداریم که دیگر شهرستان های استان سمنان از این کریدور بی بهره شوند اما دامغان به دلیل موقعیت جغرافیایی تنها شهرستانی است که از جنوب به مرکز کشور راه دارد و چون این مقوله از لحاظ جغرافیایی مهیا است احداث این کریدور اهمیت دارد. 

عضو کمیسیون کشاورزی مجلس یادآور شد: کریدور شمال به جنوب می تواند از لحاظ اشتغال، اقتصادی و ... برکات فراوانی برای منطقه داشته باشد و به کاهش بار ترافیکی شمال و حتی تهران نیز کمک کند.

علیزاده ادامه داد: مردم روستای امام آباد در جوار راه آهن تابستان ها با خاک و آلودگی فراوان و زمستان ها با گِل و لای روزگار سر می کنند و چون مردم محرومی هستند نگاه چندانی به آنها نشده است و محل تردد این مردم یک پل راه آهن است که نیمه کاره باقی مانده و انتظار است این پروژه نیز  مد نظر قرار گیرد. 

وی گفت: در دامغان ۵۳ واحد مسکن مهر  متعلق به خانوارهای تحت پوشش بهزیستی است که ۱۳ سال از ساخت آن می گذرد و روز به روز فرسوده می‌شود اما تحویل داده نشده و معضلاتی را برای مردم ایجاد کرده است که حل این معضلات باید از تهران صورت گیرد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز