خبرگزاری کار ایران

رئیس اداره حفاظت از محیط زیست کاشان خبر داد:

دو شرکت آلاینده محیط زیست در کاشان با حکم قضایی تعطیل شدند/ تاسیس واحد خردایش سرب در کاشان منع قانونی ندارد

asdasd
کد خبر : ۱۰۲۴۴۵۸

رئیس اداره حفاظت از محیط زیست کاشان گفت: صدور مجوز و تاسیس واحد خردایش سرب به منزله کم توجهی و نادیده گرفتن مقررات و ضوابط زیست محیطی نیست و مدیران این شرکت موظف شدند تمامی دستور العمل های لازم جهت جلوگیری از بروز آلایندگی را اجرا کنند.

به‌گزارش ایلنا از کاشان، اللهیار دولتخواه با بیان اینکه در طول سال پایش و رصد شرکت‌های تولیدی و صنعتی با هدف جلوگیری از آلایندگی های احتمالی به شکل مستمر و مداوم در کاشان انجام می گیرد، تصریح کرد: کارشناسان اداره حفاظت از محیط زیست کاشان تنها در تاریخ ۲۳دی ماه از ۳۷ شرکت بازرسی کردند و هفته گذشته دو واحد آلاینده  با دستور دادستانی تعطیل شد.

وی ادامه داد: در حال حاضر دو واحد خردایش سرب در کاشان وجود دارد که یک واحد فعال دقیقا نزدیک‌ حوزه استحفاظی استان قم قرار گرفته و دیگری در حال انتقال از شهرک صنعتی امیر کبیر و جانمایی در محور نظنز است.

رئیس اداره حفاظت از محیط زیست کاشان تاکید کرد: صدور مجوز و تاسیس این واحد خردایش سرب به منزله کم توجهی و نادیده گرفتن مقررات و ضوابط زیست محیطی نیست و مدیران این شرکت موظف شدند تمامی دستور العمل های لازم جهت جلوگیری از بروز آلایندگی را اجراکنند.

دولتخواه با اشاره به اینکه موافقت و صدور مجوز تاسیس این واحد خردایش سرب هیچ منع قانونی نداشته و مشابه آن در استان های مجاور نظیر قم وجود داشته و هم اکنون نیز در حال فعالیت هستند، افزود: هیچگاه نمی توان منکرآلایندگی واحدهای تولیدی و صنعتی در تمامی مناطق کشور شد و این نمی تواند به معنای کوتاهی و قصور کارشناسان محیط زیست باشد.

رئیس اداره حفاظت از محیط زیست کاشان اظهار داشت: برجسته کردن برخی مشکلات و ونواقص مانند خرابی دستگاه سنجش آلودگی و همچنین  تشدید آلودگی هوای کاشان  که با هدف تخریب و  تضعیف زحمات همکاران محیط زیست کاشان  صورت می گیرد غیر قابل قبول بوده وطرح هر گونه ادعایی مبنی بر کم کاری کارکنان  محیط زیست کاملا بی پایه واساس است.

وی خاطر نشان کرد:  انتشار اخبار یا مطالب بی اساس در فضای مجازی به غیر از افزایش نگرانی مردم  وکم اثر شدن تلاش های یک مجموعه دستاورد دیگری ندارد‌.

دولتخواه از  شهروندان درخواست کرد از ترددهای غیرضروری و استفاده از خودروهای تک سرنشین در روزهای آلوده شهر کاشان پرهیز کنند و مردم مطمئن باشند کارشناسان اداره حفاظت از محیط زیست کاشان به عنوان عضوی از جامعه بزرگ کاشان نظارت و دقت کافی بر حسن اجرای استانداردهای زیست محیطی و رعایت قوانین توسط صاحبان شرکت های صنعتی دارند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز