خبرگزاری کار ایران

شهردار شیراز در بازدید از شهرک آرین:

ضرورت ایجاد شبکه فاضلاب در شهرک آرین توسط اداره آبفا/بیش از ۴۲ درصد درآمد شهرداری از منطقه یک حاصل می شود

asdasd
کد خبر : ۱۰۲۴۴۱۸

شهردار شیراز بر لزوم ایجاد شبکه فاضلاب در شهرک آرین توسط اداره آبفا تاکید کرد و گفت: بخش زیادی از اقدامات ما همچون آسفالت معابر باید بعد از اتمام عملیات شرکت های خدماتی همچون فاضلاب، برق، گاز و ... انجام دهد.

به گزارش ایلنا حیدر اسکندرپور در بازدید میدانی از شهرک آرین با اشاره به خواسته های شهروندان مبتنی بر توسعه فضای سبز، تفریحی و ورزشی گفت: ایجاد پارک حاشیه ای و پیاده راه سلامت حاشیه بزرگراه محلاتی را  پیگیری کنید تا فضای چند کیلومتری شامل مسیر دوچرخه، فضای ورزش و پیاده روی، فضای سبز، زمین های ورزشی و محل نشیمن برای شهروندان این منطقه فراهم شود.

 اسکندرپور با اشاره به درخواست های مردمی مبتنی بر ساماندهی اطراف رودخانه نهر اعظم نیز افزود: در این راستا ضروری‌ست با صاحبان باغ های حاشیه روخانه باغ ها توافقی صورت گیرد. همچنین شهرداری منطقه باید وضعیت پل ورودی و مسیر کنار پل را نیز ساماندهی کند.

شهردار شیراز اضافه کرد: پروژه های شهرک آرین توسط شهرداری منطقه ۱۰ تعریف و مشخص شود و اهالی محل، چند نفر را به عنوان معتمدان انتخاب کنند و طبق خواسته ساکنان هر چه درآمد در این شهرک حاصل می شود، در همین محل هزینه شود.

شهردار شیرازگفت: طبق قانون شهرداری نمی تواند درآمد کسب شده از مردم شیراز را در روستاهای اطراف و حریم شهر هزینه کند و ما نمی توانیم در مناطقی همچون گردخون، ماه فیروزان، اقبال آباد و ... خدمتی ارائه دهیم.  

او با اشاره به اینکه بیش از ۴۲ درصد درآمد شهرداری از منطقه یک حاصل می شود، افزود: برخی معتقدند که نباید در منطقه یک و ۶ پروژه ای اجرا کرد و شهرداری باید توجه خود را معطوف به مناطق کمتر برخوردار کند در صورتیکه اعلام می‌کنم این نگاه آسیب زاست و زمانی در پیش گرفتن این رویکرد باعث شد که به بافت میانی همچون خیابان کریمخان زند و منشعبات آن رسیدگی نشود و هم اکنون این بافت فرسوده شد.

اسکندرپور ضمن تاکید بر اینکه شهرداری باید همانگونه که از مردم درآمد کسب می کند، پاسخگوی خواسته های آنها نیز باشد، افزود: هم اکنون از حدود ۱۲۰ پروژه در حال اجرای سطح شهر فقط پنج پروژه در منطقه یک وجود دارد. 

شهردار شیراز اضافه کرد: درآمدی که از مردم شیراز کسب می شود باید در تمام شهر و همچنین مکان هایی که برای شهرداری درآمد دارد هزینه شود. درحال حاضر فشار برای اتصال صدرا به شیراز وجود دارد اما صدرا مشکلات بسیاری دارد. نباید مجموعه ای با این همه مشکل را به شیراز اضافه کرد و پول مردم شیراز را در صدرا هزینه کرد. 

او عنوان کرد: شهرک آرین، دوکوهک، قصرقمشه و ... در طرح تفکیکی به صورت منفصل به شهر شیراز الحاق شد اما زمین ها و فضاهای اطراف آن به عنوان حریم شهر شیراز در نظر گرفته شد. شهرداری در حریم نمی تواند درآمدی کسب کند یا خدمتی ارائه دهد.

اسکندرپور ادامه داد: گویم نیز چند سال پیش به شیراز متصل شد و تجاری های اطراف را باید پیش از این دستگاه های متولی با بودجه دولتی تملک می کردند تا مشکل ترافیک حل شود اما حالا شهرداری با پول مردم شیراز باید در این منطقه بزرگراه بسازد.

او  با اعلام اینکه امسال چهار میلیون مترمربع آسفالت در سطح شهر ریخته شده است، افزود: آسفالت کمربندی خواسته مردم  است اما آسفالت این محور جز وظایف اداره راه است.

شهردار شیراز گفت: بخشی از مسائل این شهرک مربوط به امور شهر و بخشی از آن مربوط به مسائل شهرسازی ناشی از الحاق منفصل شهرک آرین به شیراز است.

در ابتدای این بازدید نماینده ساکنین شهرک آرین خواسته ها و مشکلات شهروندان این شهرک را تشریح کرد و گفت: اختصاص وسیله حمل و نقل عمومی برای تردد درون و برون شهرک از جمله درخواست های ساکنین شهرک آرین است تا بتوانند به صورت ایمن و ارزان به سایر نقاط شهر تردد کنند. همچنین تقاضا داریم محدوده دوچرخه های اشتراکی نیز تا درون شهرک گسترش یابد.

ضرورت ایجاد شبکه فاضلاب در شهرک آرین توسط اداره آبفا/بیش از ۴۲ درصد درآمد شهرداری از منطقه یک حاصل می شود

وی با اشاره به خواسته شهروندان به ویژه زنان و کودکان شهرک مبنی بر ایجاد بوستان خانواده و بانوان افزود: توسعه فضاهای خدماتی همچون بوستان، فرهنگسرا، کتابخانه و ...، توسعه فضای سبز و ایجاد پارک حاشیه ای در اطراف بزرگراه محلاتی از جمله خواسته های مردم است تا بتوانند در فضایی ایمن و زیبا به ورزش و گذران اوقات فراغت بپردازند.

نماینده ساکنان شهرک آرین با اشاره به گذر نهر اعظم از میان این شهرک گفت: این رودخانه پتانسیل مناسبی برای ایجاد فضای سبز در اطرافش دارد و تقاضا داریم تا ساماندهی شود. همچنین اطراف پل شهید زیانی نیز نیاز به بهستزی و توجه ویژه دارد.

وی خواستار تعریض پیاده روی شهرک آرین، فضای سبز باغچه ها و چراغ های آن شد تا افراد پیاده از ایمنی بیشتری برای تردد در شهرک برخوردار باشند.

جمع آوری سگ‌های  بدون صاحب، ضعف آنتن دهی موبایل، مشکلات سند املاک، توسعه شبکه فاضلاب و مشکلات با سایر دستگاه های اجرایی همچون مسکن و شهرسازی از دیگر موارد مطرح شده در این نشست توسط ساکنان شهرک آرین بود.

 

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز