خبرگزاری کار ایران

معاون وزیر تعاون:

بازنشستگان و کارگران تسهیلات مصالح ساختمانی می‌گیرند

asdasd
کد خبر : ۱۰۲۴۳۱۶

معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: وزارت تعاون ، برای خرید مصالح ساختمانی مورد نیاز احداث مسکن بازنشستگان و کارگران تسهیلات می دهد.

به گزارش ایلنا، ابراهیم صادقی‌فر معاون فرهنگی و اجتماعی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در جلسه شورای مسکن سمنان گفت: وزارت تعاون شرکت‌هایی دارد که در عرصه تولید سیمان و فولاد فعال هستند و از آنجایی که ۸۰ درصد نیاز ساختمان به مصالح، این 2 کالاست، در تفاهم نامه‌ای با وزارت راه و شهرسازی مقرر شده برای گروه‌های هدف وزارت تعاون، این 2 مصالح ساختمانی تامین شود.

صادقی فر افزود: به این منظور بانک توسعه تعاون هفت هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان اعتبار در نظر گرفته تا به صورت تسهیلات با سود کمتر از ۱۰ درصد و در اقساط ۱۲ تا ۲۴ ماهه به بازنشستگان و کارگران پرداخت شود.

وی گفت: پیش بینی شده با پرداخت این تسهیلات قیمت تمام شده مسکن برای این افراد تا ۳۰ درصد کمتر شود.

معاون وزیر تعاون ، کار و رفاه اجتماعی ابراز امیدواری کرد ، مصالح دیگری در بخش های کاشی ، سرامیک ، در و پنجره UPVC هم به فهرست مصالح ساختمانی دارای تسهیلات اضافه شود.

صادقی فر افزود: شرکت‌های تعاونی‌ای که در زمینه ساخت مسکن کارگران هم فعال هستند مشکلی برای دریافت این تسهیلات ندارند.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار سمنان نیز در این نشست با بیان اینکه اجرای مطلوب طرح اقدام ملی مسکن نیازمند همراهی تمامی دستگاه‌های اجرایی است گفت: سمنان یکی از استان‌های موفق کشور در برگزاری جلسات شورای مسکن و اقدام ملی مسکن به شمار می‌رود.

فخری با تاکید بر اینکه اعتماد سازی برای مشارکت مردم برای مسکن سازی به شکل ملی با اتخاذ رویه‌های کاربردی و کارشناسی افزایش یابد افزود: برای اجرای طرح اقدام ملی مسکن مصالح ساختمانی با قیمت ارزان در اختیار متقاضیان و سازندگان مسکن قرار داده شود.

وی در تشریح اقدامات مورد نیاز برای سرعت بخشیدن به این طرح در استان گفت: اگر زمینی برای اجرای طرح اقدام ملی مسکن تغییر کاربری داده شود، منفعت آن باید به مردم و خود متقاضی مسکن برسد و بدلیل نرخ ۱۸ درصدی تسهیلات حتما نیاز به تسهیلات حمایتی جایگزین برای پیشرفت طرح است.

اسماعیل غنیان، مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان سمنان نیز از اطلاع رسانی گسترده برای مشارکت در اجرای طرح ملی مسکن در استان خبر داد و تصریح کرد: دلایل استقبال نکردن مردم استان در طرح ملی مسکن، قابل بررسی است و براساس گزارش‌های اداره کل راه و شهرسازی استان تمام ظرفیت‌های استان سمنان برای اجرای این طرح به کار گرفته شده است.

در مجموع پنج هزار و ۸۲۲ نفر در استان سمنان برای شرکت در طرح ملی مسکن اعلام آمادگی کردند که از این تعداد چهار هزار و ۳۷۰ نفر واجد شرایط نبودند و از مجموع نام نویسی کنندگان یک هزار و ۲۰ نفر در استان سمنان افتتاح حساب و ۸۵۰ نفر مبلغ اولیه را واریز کردند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز