خبرگزاری کار ایران

مدیر تعاون اداره کل کار استان:

3 تعاونی‌ در قزوین بیش از ۴ هزار دلار صادرات داشته اند

asdasd
کد خبر : ۱۰۲۴۲۵۴

مدیر تعاون اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان قزوین گفت: سه تعاونی در استان قزوین در ۹ ماهه سال جاری در زمینه تولید کریستال و کشمش چهار هزار و ۶۴۱ دلار صادرات داشته اند.

به گزارش خبرنگار ایلنا از قزوین، سید جلیل حسینی اظهار کرد: در حال حاضر ۸۲۵ تعاونی فعال در قالب تعاونی‌های مختلف با ایجاد ۱۰ هزار و ۳۳۳ فرصت شغلی در استان قزوین فعالیت می‌کنند.

 مدیر تعاون اداره کل کار استان از تشکیل کمیته تعیین وضعیت تعاونی‌های راکد و غیرفعال برای اولین بار در استان، گفت: این کمیته در سال جهش تولید در استان شکل گرفته است تا ضمن بازدید میدانی، تعاونی‌هایی را که قابلیت احیا ندارند مورد شناسایی قرار دهد.

حسینی ادامه داد: از بین سه هزار و ۵۱۵ شرکت تعاونی ثبت شده در استان ۲ هزار و ۴۳۶ شرکت به دلایل مختلفی نظیر مسائل و مشکلات مالی، حقوقی، اجتماعی، مدیریتی و اقتصادی راکد و غیرفعال هستند.

وی بیان کرد: این کمیته تاکنون چهار جلسه برگزار کرده و با انجام بازدید میدانی و تکمیل فرم‌های مربوط از مجموع ۲ هزار و ۴۳۶ تعاونی راکد استان در بخش‌های مختلف تولیدی، توزیعی و خدماتی ۲۵۹ مورد را منحل کرده است.

این مسئول با تاکید بر ضرورت حمایت از تعاونی‌های فعال استان، اضافه کرد: در سال جهش تولید، تسهیلات جدید به تعاونی‌های استان برای طرح‌های دانش‌بنیان، مناطق کمتر توسعه یافته، اشتغال بانوان و جوانان و توسعه بازار اختصاص یافته است تا بتوان برای حمایت از فعالان این بخش گام‌های عملیاتی برداشت.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز