خبرگزاری کار ایران

امروز انجام شد؛

راه اندازی دادرسی الکترونیک در زندان مرکزی قزوین

asdasd
کد خبر : ۱۰۲۴۲۰۲

اتاق ویژه دادرسی الکترونیک با ۲۰ کابین در زندان مرکزی استان قزوین امروز راه اندازی شد.

به گزارش‌خبرنگار ایلنا از قزوین، حجت‌الاسلام نوراله قدرتی رئیس کل دادگستری استان قزوین امروز در مراسم افتتاحیه محل ویژه دادرسی الکترونیک در زندان مرکزی استان، از این اقدام به عنوان گامی ارزشمند یاد کرد و گفت: این امر در راستای تحقق سیاست‌های اعلامی قوه قضاییه بوده و تسهیل دسترسی مردم به عدالت و افزایش رضایت مندی عمومی از دستگاه قضایی را در پی خواهد داشت.

رئیس کل دادگستری استان اظهار کرد: هدف از راه اندازی سامانه دادرسی الکترونیک، کاهش مراجعات زندانیان به مراجع قضایی در راستای پیشگیری از شیوع بیماری کرونا و کاهش هزینه و پیشگیری از مشکلات متعدد اعزام و بدرقه زندانیان و همچنین امکان ملاقات الکترونیکی زندانیان با خانواده های‌شان است.

وی افزود: با افتتاح این مکان اختصاصی، زندانیان از این پس می‌توانند تمامی درخواست‌ها و اقدامات قضایی خود را از این طریق به واحدهای قضایی مربوطه ارسال و متعاقباً از نتایج آن مطلع شوند.

 قدرتی ادامه داد: دادرسی الکترونیک در استان قزوین از خرداد ماه با ۳ کابین آغاز و امروز خوشبختانه ۲۰ کابین مجهز فراهم شده و تاکنون حدود ۶۰۰ میلیون تومان هزینه برای آن صرف شده است و طی این مدت ۱۶۰۰ پرونده از این طریق مورد بررسی قرار گرفته است.

مقام ارشد قضایی استان یادآور شد: امیدواریم بتوانیم با ارتقاء خدمات کاهش دهنده حضور مردم در دادگستری‌ها و دیگر مراجع قضایی باعث رفاه و آسایش خاطر مددجویان، خانواده آنها و همکاران قضایی ‌شویم.

قدرتی در پایان خاطر نشان کرد: جامعه امروز در راستای کاهش جرایم و آسیب‌های اجتماعی باید در جهت ارزش، اخلاق و فرهنگ اسلامی و ملی حرکت نماید.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز