خبرگزاری کار ایران

نماینده ویژه وزیر کار و رفاه اجتماعی مطرح کرد:

مشکلات بنگاه‌های اقتصادی فقط تابع مسائل مالی نیست/ وجود 80 بنگاه اقتصادی مشکل دار در اصفهان

asdasd
کد خبر : ۱۰۲۴۱۰۱

مشاور و نماینده ویژه وزیر تعاون، کار و رفاه‌ اجتماعی در جلسه شورای هماهنگی دستگاه های تابعه در اصفهان گفت: در استان اصفهان حدود 80 بنگاه مشکل دار وجود دارد که موارد مرتبط آنها در کارگروه تسهیل در رفع موانع تولید در دست بررسی ، رسیدگی و حل و فصل است.

به گزارش ایلنا از اصفهان، کریم یاوری با بیان اینکه مشکلات بنگاه‌های اقتصادی به دو دسته درون کارگاهی و برون کارگاهی دسته بندی می‌شود، اظهار داشت: کمبود نقدینگی، سرمایه در گردش، بدهی معوق، مطالبات و معوقات کارگران، نیاز به اصلاح ساختار به دلایل فرسودگی ماشین آلات و تجهیزات، پایین بودن تکنولوژی، تغییر کاربری، جابه جایی مکانی، سوء مدیریت اختلاف بین سهامداران، انباشته شدن محصولات تولید شده از جمله مشکلات درون کارگاهی است.

وی افزود: داشتن مهارت و نیروی کافی در بنگاه های مشکل دار را می توان در زمره مشکلات درون کارگاهی قلمداد کرد که در اینجا نقش سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور و ادارات کل استانی این سازمان در یاری کردن مدیران بنگاه ها برای غلبه بر این مشکل  بسیار مؤثر است.

مشاور و نماینده ویژه وزیر تعاون کار و رفاه اجتماعی اضافه کرد: ادارات کل آموزش فنی و حرفه ای می‌توانند با ارتقا سطح مهارت نیروی کارو یا مهارت آموزی درمورد نیاز بنگاه های اقتصادی و یا تجدید دوره ی بازآموزی مهارت به یاری بنگاه های اقتصادی مشکل دارآمده و گره گشا باشند.

وی تصریح کرد: دسته ای دیگر از مشکلات بنگاهای اقتصادی مشکل دار، از قبیل شرایط بوجود آمده در اثر تحریم های ظالمانه برای بنگاه های  اقتصادی، مطالبات از سازمان ها و دستگاه ها و واردات کالاهای مشابه، تولیدات داخلی، قاچاق کالا، عدم فروش در بازارهای خارجی که  به عنوان مشکلات برون کارگاهی هستند.

 یاوری گفت: کارفرمایان، سهامداران، مالکان و مدیران بنگاه‌های اقتصادی مشکل دار می‌توانند با تکیه بر تجربه و دانش نیروی کار شاغل در بنگاه ها یا همراهی و همفکری آنان و تشکل های کارگری همان بنگاه نسبت به رفع برخی از مشکلات درون کارگاهی اهتمام کنند.

وی ادامه داد: تجربه علمی و عملی جهانی و کشوری، ثابت کرده در هر بنگاه اقتصادی که اعتماد کافی بین کارگران و کارفرمایان  وجود دارد حل و فصل  مشکلات بنگاه ها سهولت بیشتری دارد.

 مشاور و نماینده ویژه وزیر تعاون کار و رفاه اجتماعی در اصفهان اعلام کرد: جلسات مشترک کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید و کمیسیون های کارگری که برخی از اعضا  شرکت کننده در آن مشترک هستند، می تواند در حل و فصل مشکلات بنگاه های اقتصادی مشکل دار و کارگران موثر واقع شوند.

وی با اشاره به اینکه در استان اصفهان حدود 80 بنگاه  مشکل دار وجود دارد افزود: موارد مرتبط  آنها در کارگروه تسهیل در رفع موانع تولید در دست بررسی ، رسیدگی و حل و فصل قرار دارد.

کریم یاوری مشاور و نماینده ویژه وزیر تعاون کار و رفاه اجتماعی در سفر یک روزه خود به اصفهان علاوه بر حضور در جلسه شورای هماهنگی دستگاه های تابعه وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در استان از یکی از مراکز شیرخوارگاه تحت پوشش بهزیستی و مجتمع پلی اکریل نیز بازدید کرد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز