خبرگزاری کار ایران

معاون اداره کل میراث فرهنگی استان:

بیش از 500 مجوز برای فعالان صنایع دستی در قزوین صادر شد

asdasd
کد خبر : ۱۰۲۴۰۷۱

معاون اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان قزوین گفت: از ابتدای امسال تاکنون ۵۶۹ مجوز فعالیت برای هنرمندان صنایع دستی استان قزوین در قالب انفرادی و کارگاهی صادر یا تمدید شد.

به گزارش‌خبرنگار ایلنا از قزوین، سید میثم حصاری اظهار کرد: از ابتدای سال ۹۹ تا پایان آذر ماه تعداد ۵۶۹ مجوز در حوزه معاونت صنایع‌دستی استان صادر و تمدید شده که از این تعداد ۴۴۰ فقره به پروانه تولید انفرادی، هفت فقره به پروانه تولید کارگاهی و ۱۲۱ فقره نیز به کارت شناسایی هنرمندان صنایع‌دستی اختصاص دارد.

معاون اداره کل میراث فرهنگی استان، عدم اشتغال و بیمه در دستگاه‌های دولتی و خصوصی، مهارت و فعالیت مستمر و مداوم در رشته مورد تایید صنایع‌دستی و شرایط استاندارد کارگاه را از مهم ترین شرایط دریافت پروانه تولید انفرادی خواند و افزود: در صورت عدم مهارت، متقاضیان پس از گذراندن دوره‌های آموزشی و کسب مهارت‌های لازم تحت نظارت معاونت صنایع‌دستی و هنرهای‌سنتی استان موفق به دریافت این مجوز می‌شوند.

حصاری ادامه داد: پروانه تولید کارگاهی صنایع‌دستی برای متقاضیان دارای نیروی کار، تخصص، تجربه و آشنایی به فرآیند تولید و توانایی ساخت محصول صادر می‌شود و ضروری است که فضای کارگاه خارج از محل سکونت باشند که هنرمندان دارای پروانه‌های تولید انفرادی و کارگاهی می‌توانند از مزایایی چون بیمه، شرکت در نمایشگاه‌ها و جشنواره‌ها، اهدای تسهیلات، شرکت در دوره‌های آموزشی، مهارتی بهره‌مند شوند.

وی یادآور شد: کارت شناسایی‌صنعتگران با چهار کد مجزا در بخش‌های مختلف شامل پیشکسوتان صنایع‌دستی، فعالان، فارغ‌التحصیلان دانشگاهی و شاغلان فعال در کارگاه‌های تولیدی صادر می‌شود و دارندگان مهارت در تولید صنایع‌دستی می‌توانند با نمونه‌ای از آثار خود به حوزه معاونت صنایع‌دستی استان مراجعه و برای دریافت کارت شناسایی خود اقدام کنند.

استان قزوین دارای هفت هزار و ۵۰۰ هنرممد صنایع دستی است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز