خبرگزاری کار ایران

معاون میراث اداره کل میراث فرهنگی استان کرمانشاه خبر داد ؛

مرمت ۷ اثر تاریخی در استان کرمانشاه

asdasd
کد خبر : ۱۰۲۳۹۹۲

معاون میراث اداره کل میراث فرهنگی گفت :امسال ۷ اثر تاریخی در استان کرمانشاه با اعتبار ۴ میلیارد ریال مرمت شدند.

به گزارش خبرنگار ایلنا از کرمانشاه،معاون میراث اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان گفت: آثار تاریخی مرمت شده طی سال جاری در شهر‌های کنگاور، سنقر، سرپل ذهاب و کرمانشاه قرار دارند.

اعظمی افزود: یکی از آثاری که امسال مرمت شد تکیه تاریخی بیگلربیگی با اعتبار ۸۵ میلیون تومان در شهر کرمانشاه است که معماری خاص این تکیه وجه تمایز آن با تکیه‌های دیگر در کشور است.

وی به مرمت حمام های حاج شهبازخان و نظام در شهر کرمانشاه هم اشاره کرد و گفت: ۱۰۰ میلیون تومان برای این دو حمام تاریخی مربوط به دوره قاجار هزینه شده است.

معاون میراث فرهنگی استان با اشاره به مرمت ساختمان استانداری کرمانشاه خاطرنشان کرد: در این مرحله ۴۰ میلیون تومان برای تعمیرات تکمیلی داخل ساختمان شامل مرمت پنجره‌ها، در‌های ورودی بخش زیر زمین، دیوارها، اندود‌های آسیب دیده، راه پله، رنگ آمیزی و اجرای تاسیسات الکتریکی انجام گرفت.

اعظمی گفت: خانه ساری اصلانی در کنگاور، بقعه مالک در سنقر و کلیایی و مسیر طاق گرای سرپل ذهاب از دیگر آثاری هستند که با اعتبار ۱۶۵ میلیون تومان طی سال جاری مرمت و بهسازی شدند.

حدود ۳ هزار و ۲۰۰ اثر تاریخی- فرهنگی شناسایی شده و تحت حفاظت در استان کرمانشاه وجود دارد که بیش از نیمی از آن‌ها در فهرست آثار ملی کشور به ثبت رسیده‌اند.

 

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز