خبرگزاری کار ایران

فرماندار شهرستان سرچهان مطرح کرد؛

واگذاری بیش از ۳۰ معدن به سرمایه‌گذاران در سرچهان / سرچهان کمترین آمار ابتلا به کرونا در فارس را دارد

asdasd
کد خبر : ۱۰۲۳۸۲۸

فرماندار سرچهان با اشاره به واگذاری بیش از ۳۰ معدن در این شهرستان به سرمایه‌گذاران گفت: ۵۰ درصد از معادنی که در این شهرستان واگذار شده، در حال فعالیت هستند.

به گزارش ایلنا، ابراهیم حیدری در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه همچنین تسهیلاتی برای اشتغال جوانان در حوزه معادن سنگ های زینتی و خدمات فراهم شده است، ابراز کرد: اشتغال مردم عمدتا بر محور کشاورزی و دامداری است و از شهرستان های معدن خیز سنگ هستیم که این موضوع در رونق اقتصادی شهرستان موثر است.

فرماندار شهرستان سرچهان با بیان اینکه اشتغال دغدغه اصلی مردم، جوانان و مسئولان شهرستان است؛ عنوان کرد: در این زمینه اولین شهرک صنعتی افتتاح شد که با ورود سرمایه گذاران  بستر مناسبی در راستای اشتغال در شهرک های صنعتی فراهم می شود. 

وی خاطرنشان کرد: همچنین توسعه گردشگری با توجه به ظرفیت ایجاد اقامتگاه های بوم گردی در منطقه به عنوان یک ظرفیت مهم است که در دستور کار قرار دارد.

فرماندار شهرستان سرچهان  با بیان اینکه وسعت شهرستان  2هزار و ۲۰۰ کیلومتر با جمعیت ثابت ۲۵ هزار نفر براساس آخرین سرشماری سال ۹۵، است؛ عنوان کرد:  درواقع شهرستان عشایری هستیم که در فصل بهار و تابستان بیش از ۷ هزار نفر جمعیت عشایری در شهرستان ساکن می شوند. 

رحیمی یادآور شد: با شیوع ویروس کرونا اقدمات خوبی  برای پیشگری در شهرستان انجام شد و در رنگ بندی جز شرایط مطلوب بودیم

وی با بیان اینکه استقرار اداره ها مطالبه دیگر مردم بود ؛ یادآور شد: تاکنون۲۰ اداره مستقر و مستقل شده است و تلاش می شود در چند ماه اینده مابقی اداره ها در شهرستان مستقر شوند

رحیمی افزود: همچنین کلنگ اولین بیمارستان در شهرستان به زودی زده می شود تا شهروندان بتوانند خدمات درمانی را دریافت کنند.

رحیمی خاطرنشان کرد: تهیه نقشه معادن در این شهرستان در زمینه افزایش فعالیت سرمایه گذاران موثر است و درحال حاضر بستر مناسبی برای جذب سرمایه‌گذاران در این شهرستان فراهم شده است.

وی با بیان اینکه این شهرستان علاوه بر داشتن مزیت اقتصادی در حوزه معدن در سایر حوزه‌ها نیز دارای ویژگی‌های منحصر به فرد طبیعی و اقتصادی است؛ تصریح  کرد: با این ویژگی شهرستان  می‌تواند محل مناسبی برای سرمایه‌گذاری سرمایه گذاران اقتصادی باشد.

فرماندار سرچهان یادآور شد که علاوه بر حوزه معدن، این شهرستان در حوزه کشاورزی نیز دارای مزیت نسبی نسبت به سایر شهرستانها است به گونه‌ای که سرچهان بیش از ۶۰ درصد ملزومات مورد نیاز کارخانه‌های ترشی و شوریجات کشور را به تنهایی تهیه می‌کند.

تقویت وحدت، همدلی و  بنیه فرهنگی مردم سرچهان

امام جمعه شهرستان سرچهان  با اشاره به تاثیر مثبت آگاهی و اطلاع رسانی به مردم در موضوعات مختلف گفت: این موضوع نقش خبرنگاری و رسانه است و در همین شرایط کرونایی نیز رسانه نقش ارزشمندی داشته است و خبرنگاران در عرصه جهادی هستند و خواسته هایی که مردم دارند از سوی خبرنگاران مطرح می شود و با پیگیری ها باعث می شود که بسیاری از مشکلات مردم برطرف می شود.

حجت الاسلام  محمدجواد طلائی افزود:  در حوزه بهداشت و درمان اقدامات خوبی انجام شده است و در عین حال نیاز به متخصصین و امکانات داریم که در کرونا نیاز به یک سری تجهیزات و امکانات در حوزه بهداشت و درمان شناسایی شد.

80 درصد بودجه شهرداری سرچهان محقق شده است

شهردار شهرستان سرچهان با بیان اینکه این شهرستان به مرکزیت شهر کره ای از سال ۸۲ از روستا به شهر تبدیل شد و براساس آخرین سرشماری ۴ هزار و ۵۰۰ نفر جمعیت شهرستان بوده است که ساکنین عمده شهرستان عشایر هستند . محمدحسین میرزایی گفت: بودجه امسال شهرداری ۳۰‌میلیارد ریال بوده است که ۸۰ درصد آن محقق شده است و نسبت به شهرداری های هم تراز میزان تحقق بودجه خوب بوده است

وی در خصوص درآمدزایی شهرداری شهرستان عنوان کرد: درامد زایی از منابع پایدار کارخانه شن و ماسه و جایگاه سی ان جی است که جز درامد پایدار است و همچنین عوارض شهرداری نیز بخشی از درآمد است.

توسعه آبیاری نوین و کشت گلخانه ای در شهرستان سرچهان

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان  سرچهان با بیان اینکه شهرستان 34 هزار و ۵۰۰ هکتار اراضی دیم و آبی دارد؛ عنوان کرد: ۳ هزار و ۹۰۰ هکتار بخش باغی است. 

علی موسی پور جشنی با اشاره به بحران ابی که وجود دارد؛ بیان کرد: باید به سمت کشت گلخانه برویم و نهضت گلخانه فعال شده است . وی افزود: در سال ۹۷ ابیاری نوین در سطح شهرستان۷ هکتار بود اما   در سال گذشته رتبه اول استان با ۹۵۰ هکتار کسب کردیم و امسال هم  تعهد ۴۰۰ هکتاری داشتیم که بیش از ۳۹۰ هکتار انجام شده است.

به گفته موسی پور در سال جهش تولید طرح یاوران تولید اجرا شد تا بتوانیم در کنار کشاورزان ؛با تخصصی کردن کشاورزی بهترین تولید داشته باشیم.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان  سرچهان  با اشاره به اینکه هیچ واحد تولیدی صنایع تبدیلی و غذایی در شهرستان نداریم ، ابراز کرد: این موضوع باعث شده است که تولیدات به صورت خام از شهرستان خارج شود و هیچ ارزش افزوده ای ندارد. موسی پور با اشاره به وجود۲۷۲ رشته قنات در شهرستان سرچهان گفت:  درواقع  بیشترین تعداد قنات در جهان داریم که ثبت شده است و درحال حاضر۸۰ رشته قنات کاملا خشک شده است .

وی یاداور شد: همچنین ۴۷۲ حلقه چاه در شهرستان سرچهان است که واگذاری چاه ها  در آینده حتی اب شرب را تهدید می کند .

به گفته موسی پور 65درصد خوراک کارخانه های شوریجات و ترشیجات در استان را سرچهان تولید می کند  و عمده کشت انگور با  بیش از ۱۰ رقم انگور به صورت داربستی با هزارو ۷۰۰ هکتار انگور در شهرستان تولید و برداشت می شود.

سرچهان کمترین آمار ابتلا به کرونا در استان دارد

 رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان سرچهان گفت: شبکه بهداشت و درمان شهرستان در اسفند ۹۳ از شهرستان بوانات مستقل شد و با ۱۱ خانه بهداشت روستایی و ۳ خانه بهداشت عشایری جزو اولین خانه بهداشت عشایری در کشور است که افتتاح شد .

عذرا جعفرپور با بیان استقرار 2 پایگاه بهداشت در مناطق شهری و ۲ پایگاه اورژانس جاده گفت: از ابتدای اسفند با شیوع کرونا روند خوبی در کنترل داشتیم و کمترین امار در سطح استان داشتیم چنانچه از ۲ هزار و ۲۳۰ تست گرفته شده ۴۳۲ مورد مثبت و ۸ مورد فوتی داشتیم.

جعفرپور با اشاره به تشکیل 4 قرارگاه در سطح شهرستان با شیوع کرونا عنوان کرد:  همچنین تشکیل تیم های حمایتی و معیشتی و استفاده از تست آسان در این خصوص در دستور کار قرار گرفت.

وی افزود: چالش موجود در کرونا موارد مثبت بود که در برخی موارد افراد مثبت همکاری نمی کردند اما با ارائه اموزش ها مردم این موضوع را بهتر پذیرفتند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز