خبرگزاری کار ایران

امیدفر خبر داد:

آذربایجان شرقی از روز پنجشنبه میزبان سامانه بارشی/ احتمال کولاک و وزش باد و لغزندگی جاده ها

asdasd
کد خبر : ۱۰۲۳۶۴۰

رئیس گروه پیش‌بینی اداره کل هواشناسی آذربایجان‌شرقی گفت: از بعد از ظهر روز پنجشنبه با ورود سامانه جدید وزش باد، بارش باران و برف برخی نواحی استان را فرا می‌گیرد.

به گزارش خبرنگار ایلنا از تبریز، محمد امیدفر، در جمع خبرنگاران با بیان اینکه فعالیت این سامانه گاهی به صورت شدید است، افزود: به علت وزش باد، کولاک و مه گرفتگی در برخی از نواحی استان روی خواهد داد.

وی با اشاره به اینکه فعالیت این سامانه روز شنبه خاتمه می یابد، اظهار داشت: در پی نفوذ این سامانه احتمال آسیب دیدگی سازه های سبک و گلخانه ها، شکستن سرشاخه های درختان و سقوط بهمن، اجسام و تابلوهای تبلیغاتی قابل پیش بینی است. 

رئیس گروه پیش بینی اداره کل هواشناسی آذربایجان‌شرقی، کاهش دید، اختلال در رفت و آمد خودرویی و لغزندگی جاده ای ناشی از کولاک برف و مه را از دیگر اثرات مخاطره آمیز فعالیت این سامانه اعلام کرد.

امیدفر، خواستار انجام تمهیدات لازم برای جلوگیری از خسارت های ناشی از وزش باد شدید از جمله محکم کردن سازه های سبک، سقف گلخانه ها و اطراف ساختمان های نیمه کاره شد.

وی همچنین بر رعایت احتیاط لازم در فعالیت های کوهنوردی و رفت و آمد در جاده های کوهستانی و دامنه های برفگیر استان تاکید کرد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز