خبرگزاری کار ایران

دهقان‌پور تشریح کرد:

کلاهبرداری اینترنتی ۵٠٠ میلیونی با شگرد برنده جایزه در نیشابور

asdasd
کد خبر : ۱۰۲۳۵۹۶

فرمانده انتظامی شهرستان نیشابور از شناسایی و دستگیری متهم به کلاهبرداری ۵٠٠ میلیون ریالی با شگرد برنده جایزه در این شهرستان خبر داد.

به گزارش ایلنا از نیشابور، سرهنگ دهقان پور در تشریح این خبر گفت: در پی شکایت یکی از شهروندان مبنی بر برداشت غیر مجاز ۵٠٠ میلیون ریالی از حساب بانکی وی توسط فردی ناشناس به صورت اینترنتی، پیگیری موضوع در دستور کار کارشناسان پلیس فتا قرار گرفت. 

وی افزود: کارشناسان پلیس فتا پس از بررسی دقیق اظهارات شاکی پرونده و تحقیقات دیجیتالی متوجه شدند فردی پس از تبلیغات در یکی از شبکه‌های اجتماعی اعتماد شاکی را جلب و با این عنوان که شما برنده جایزه ٩٠ میلیون ریالی سفر به عتبات عالیات شده اید وی را به پای دستگاه خودپرداز هدایت و سپس در ادامه با بدست آوردن مشخصات کارت عابر بانک شاکی ،مبلغ ۵٠٠ میلیون ریال را از حسابش به صورت غیر مجاز برداشت می کند. 

این مقام انتظامی اظهار داشت: کارشناسان پلیس فتا با رصد دقیق فنی در فضای سایبر ضمن شناسایی متهم در شهرستانی دیگر مبلغ را به حساب شاکی مسترد و متهم را پس از اخذ نیابت قضایی دستگیر کردند. 

سرهنگ دهقان‌پور در پایان خطاب به شهروندان توصیه کرد: با توجه به این که اغلب وقوع این گونه جرائم ناشی از سهل‌انگاری دارنده حساب در استفاده و نگهداری از اطلاعات بانکی، طمع و یا اعتماد بی جا است لذا با رعایت توصیه ها و هشدارهای پلیس مجرمان را در رسیدن به خواسته هایشان ناکام و خطرات متوجه خود را از بین ببریم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز