خبرگزاری کار ایران

رئیس کل دادگستری استان:

میزان جرایم اقتصادی در قزوین کاهش یافت/ امسال ۱۱۷ مورد رشوه در استان ثبت شد

asdasd
کد خبر : ۱۰۲۳۵۸۵

رئیس کل دادگستری استان قزوین گفت: میزان جرایم اقتصادی از جمله اختلاس و رشوه در استان قزوین نسبت به سال گذشته کاهش یافته است.

به گزارش خبرنگار ایلنا از قزوین، حجت الاسلام نوراله قدرتی در نشست خبری با اصحاب رسانه استان قزوین اظهار کرد: در سال گذشته ۱۸۳ مورد ارتشا و رشوه به ثبت رسیده ولی امسال ۱۱۷ مورد ثبت شده که نشان دهنده کاهش این تخلف و آگاهی متخلفان از برخورد جدی و قاطع دستگاه قضا است.

رئیس کل دادگسری استان ادامه داد: در سال گذشته ۸۷ اختلاس در استان گزارش شده بود ولی امسال این جرم به ۲۵ مورد رسیده که نشان دهنده کاهش این پدیده و جدیت دستگاه قضا در برخورد با مفاسد اقتصادی است.

 قدرتی یادآور شد: در سه سال اخیر ۷۴۰ هزار پرونده وارد دادگستری استان قزوین شده که نشان دهنده حجم بالای کار همکاران در رسیدگی به پرونده های قضایی است.

وی به اهمیت کار رسانه ها اشاره کرد و گفت: رسانه ها باید با رعایت قانون، تقوا، شرع مقدس، اخلاق و دیگر صفات الهی و انسانی به موضوعات اجتماعی، سیاسی، فرهنگی پرداخته و بدین وسیله بتوانند تاثیرگذاری خود را در سطح کشور د دنیا نمایان کنند.

مقام ارشد قضایی استان خاطرنشان کرد: پیشگیری از وقوع جرم یکی از برنامه های اصلی قوه قضاییه است که این دستگاه برای تحقق آن برنامه های مهم و زیادی دارد که امیدواریم به خوبی اجرایی شود.

رئیس کل دادگستری استان افزود: در تمامی دوره های قوه قضاییه مبارزه با فساد در دستور کار قرار داشته است ولی در این دوران شکل و شیوه جدید و جدی تری به خود گرفته و در این خصوص از ظرفیت رسانه هم استفاده می شود.

قدرتی با بیان اینکه دستگاه قضا در زمینه مبارزه با فساد بسیار جدی است، بیان کرد: امروز یکی از فرزندان دستگاه قضا به عنوان رییس قوه قضائیه منصوب شده که بسیار امیدوار کننده است و در این مسیر باید قوای دیگر هم کمک و یاری کنند تا بدین وسیله بتوانیم به بهترین شکل ممکن با فساد مبارزه کرده و شرایط پیشرفت کشور را به وجود آورد.

وی اضافه کرد: رسیدگی به موضوع اراضی هفت سنگان یکی از موضوعاتی است که دستگاه قضا با جدیت به دنبال آن است و برای آن قاضی ویژه تعیین کرده ولی باید با اخلاق و صبر در این زمینه موضوعات را پیش برد و رای در خصوص این پرونده را نمی توان با سخنان خطبه ها و اصحاب رسانه صادر کرد.

مقام ارشد قضایی استان یادآور شد: در موضوع هفت سنگان به دستگاه قضا استان قزوین اعتماد نشد و بنده این پرونده را به تهران ارسال کرده ام و رای بدوی آن هم صادر شده است.

رئیس کل دادگستری استان عنوان کرد: عدالت خواهی در شعار و سخنرانی راحت است ولی در پای عمل بسیار مشکل است و پرونده های زیادی در قوه قضاییه مطرح است و باید افراد عدالت خواه اقداماتی را انجام ندهند که مسیر قاضی را سخت کنند.

قدرتی اظهار کرد: تحقیقات در پرونده اراضی نیاوران نیز از سال قبل آغاز شده و سازمان بازرسی در این زمینه فعال است و تا به نتیجه مشخصی نرسد نمی توان سخن مشخصی را در این مورد اعلام کرد.

وی در پایان خاطرنشان کرد: دادگستری استان قزوین پرونده های متعددی را در حال رسیدگی دارد که کسی از فساد آن آگاه نیست و هیچگونه سخنرانی هم در مورد آن نشده ولی دستگاه قضا با تمام وجود در این زمینه فعالیت می کند و پس از رای دادگاه مسائل آنها رسانه ای می شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز