خبرگزاری کار ایران

رئیس مرکز پایش کیفیت هوای استان مرکزی:

3 شهر صنعتی استان کیفیت هوای خارج از حد استاندارد دارند

asdasd
کد خبر : ۱۰۲۳۵۷۶

کیفیت هوای 3 شهر صنعتی این استان امروز سه‌شنبه خارج از حد استانداردهای محیط زیستی و ناسالم است.

به گزارش خبرنگار ایلنا، رئیس مرکز پایش کیفیت هوای اداره کل حفاظت محیط زیست استان مرکزی با بیان مطلب فوق، گفت: متوسط شاخص کیفیت هوای اراک در ۲۴ ساعت گذشته منتهی به ساعت 8 صبح امروز سه‌شنبه در شرایط ناسالم برای گروه‌های حساس قرار داشت و به عدد ۱۲۶ رسید و شاخص لحظه ای ساعت 8 صبح نیز به عدد ۱۱۰ رسیده که بیانگر هوای ناسالم برای گروه‌های سنی حساس است.

علیرضا محرابیان افزود: شاخص کیفیت هوای ساوه نیز در ۲۴ ساعت گذشته به عدد ۱۲۵ رسیده که نشانگر کیفیت هوای ناسالم برای گروه‌های سنی حساس است. شاخص لحظه‌ای امروز این شهر به ۱۶۶ رسیده که بیانگر کیفیت هوای ناسالم برای تمامی گروه‌های سنی است.

وی ادامه داد: همچنین شاخص کیفیت هوای روستای کزاز شهرستان شازند در ۲۴ ساعت گذشته برابر با عدد ۱۰۸ بوده که نشانگر وضعیت ناسالم برای گروه‌های سنی حساس بوده است اما شاخص لحظه‌ای این روستا در ساعت 8 صبح امروز سه شنبه به ۵۸ رسیده که وضعیت سالم را نشان می‌دهد.

رئیس مرکز پایش کیفیت هوای اداره کل حفاظت محیط زیست استان مرکزی اظهار داشت: مردم به‌ ویژه گروه‌های سنی حساس از جمله کودکان، زنان باردار، سالمندان و بیماران قلبی و ریوی و سخت درمان باید از تردد در فضاهای باز خودداری کنند و سایر افراد نیز فعالیت بدنی سنگین در محیط‌های سرباز نداشته باشند.

محرابیان تصریح کرد: ادارات و دستگاه های اجرایی شهرهای اراک، شازند و مهاجران به دلیل شدت آلودگی هوا، روز یکشنبه ۲۱ دی ماه تعطیل شد و فعالیت کوره‌های آجرپزی، کارخانجات آسفالت و شن و ماسه تا پایان هفته جاری ممنوع اعلام شده است.

وی ادامه داد: اراک یکی از 8 کلانشهر آلوده کشور است که از ابتدای سال جاری تاکنون ۴۰ روز کامل برای گروه‌های سنی حساس، یک روز کامل برای تمامی گروه‌های سنی و ۲۴ روز را نیز به صورت لحظه‌ای ناسالم، در کارنامه خود ثبت کرده است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز