خبرگزاری کار ایران

فرماندار نیشابور هشدار داد:

بیش از ۶٠ درصد تست های کرونا در نیشابور مثبت است

asdasd
کد خبر : ۱۰۲۳۵۵۱

فرماندار نیشابور گفت: در نمونه گیری‌های اولیه ۲۰ درصد از تست ها مثبت بود اما در حال حاضر این رقم به ۶۳ درصد رسیده است که این یک هشدار جدی است.

به گزارش خبرنگار ایلنا از نیشابور، علیرضا قامتی در جلسه ستاد مقابل با کرونای شهرستان نیشابور افزود: اگر‌ نسبت به رعایت پروتکل های بهداشتی بی توجهی کنیم به آمار ۱۵ فوتی و ۲۵۰ بستری گذشته خواهیم رسید و البته باید اطلاع رسانی خوبی در این‌زمینه صورت بگیرد.

وی با اشاره به لزوم حفظ وحدت و همدلی در بین‌ جامعه و مسئولان اظهار داشت: مراسم های دهه فجر را هم از طریق فضای مجازی و هم به صورت حضوری با رعایت پروتکل ها می توان برگزار کرد. 

فرماندار نیشابور اعلام کرد: خیرین شهرستان نیشابور با کمک ۱۵ میلیارد ریالی در ۶ ماهه نخست امسال رتبه اول استان را نسبت به جمعیت تحت پوشش به خود اختصاص دادند. 

قامتی ادامه داد: ۴۳ میلیارد تومان تسهیلات به ۴۴۰۰ نفر پرداخت شده است که رتبه یک استان نسبت به جمعیت است.

وی با تاکید به نقش تعیین کننده رسانه ها در موضوع کرونا خاطرنشان کرد: رسانه ها قوه چهارم هستند و نقش تعیین کننده ای در فرهنگ سازی و ایجاد بسترهای لازم‌ مبارزه با کرونا را دارند. 

دادستان نیشابور نیز در این جلسه گفت: همه به خصوص اصناف باید نسبت به اشاعه فرهنگ ماسک زدن اهتمام داشته باشند، فرد مغازه دار اگر ماسک بزند مشتری هم‌ رعایت می‌کند و مطالبه گری اصناف برای زدن ماسک توسط مشتریان باید نهادینه شود. 

سید محمد حسینی با بیان اینکه با وجود انباشت جوانان برای ورزش در باشگاه ها متاسفانه استفاده خیلی از آن ها از ماسک در حد صفر است ادامه داد: پرسنل ادارات باید ماسک بزنند و ارباب رجوع ها را نیز ملزم به استفاده از ماسک کنند. 

وی خاطر نشان کرد: متاسفانه در همایش ها و جلسات دیده می شود که افراد حاضر در جلسه به ۴۰ نفر بدون فاصله اجتماعی می رسند، عکس ها در فضای مجازی منتشر می شود و برای مردم پارادکس ایجاد می شود و می گویند شمایی که می گویید مجلس ترحیم پدرم را با ۳۰ نفر در روستا نگیرم خودتان مراسم برگزار می کنید و عکس یادگاری می‌گیرید. 

وی اظهار داشت: رویکرد برخی شوراها و دهیاری های روستاها منفعلانه است و در مقابل تجمعات رویکرد هوشمندی ندارند و موضع سکوت و بعضی وقت ها تایید کننده می گیرند. 

فرمانده نیروی انتظامی شهرستان نیشابور نیز گفت: از ابتدای اجرای طرح محدودیت های شبانه ۶ هزار و ۵۳ خودرو اعمال قانون شده اند. 

سرهنگ حسین دهقان پور با بیان اینکه ۳۰ خودروی پلاک‌مخدوش را توقیف کرده ایم‌ افزود: شب یلدا کمترین تردد را داشتیم و در حالی که میانگین تردد ۱۳۰۰ مورد بوده در شب یلدا به ۹۰۶ فقره رسید ولی در عین حال در همان شب ۲۳۰ خودرو اعمال قانون شده اند. 

وی ادامه داد: پس از بازرسی از واحدهای صنفی از ۱۵۵ واحد تعهد گرفته شد و ۲۲۰ واحد صنفی پلمپ شد و باید در نیمه دوم بهمن منتظر جهش ویروس و فاجعه دوباره باشیم. 

رئیس دانشکده علوم پزشکی نیشابور هم گفت: موافق تعطیلی بازار و ادارات نیستیم و‌ می‌شود با رعایت پروتکل ها فعالیت ها را ادامه دهیم اما تجربه نشان داده متاسفانه این موضوعات رعایت نمی شود.

محسن عظیمی نژاد در نشست ستاد مقابله با کرونای شهرستان افزود: به این ترتیب پیش بینی می کنیم نیمه دوم‌ بهمن ماه باید منتظر جهش بیماری و فاجعه دوباره باشیم. 

وی با اشاره به درگیری بیشتر سنین ۶۰ سال به بالا به کرونا در نیشابور اظهار داشت: در نیشابور به ازای هر صد هزار نفر ۱۰۵ مرگ کرونایی ثبت شده که این‌آمار در کشور به ازای ۱۰۰ هزار نفر ۶۷ فوتی است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز