خبرگزاری کار ایران

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قزوین عنوان کرد؛

ضرورت توجه به پژوهش محوری در برنامه های شورای فرهنگ عمومی

asdasd
کد خبر : ۱۰۲۳۵۳۹

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قزوین گفت: پژوهش محوری باید در رآس و اولویت برنامه های شورای فرهنگی عمومی قزوین باشد.

به گزارش خبرنگار ایلنا از قزوین، محمد حسین اسماعیلی در جلسه شورای فرهنگ عمومی استان قزوین، اظهار کرد: هدایت و جهت‌دهی پژوهش‌ها در حوزه فرهنگ به سمت کاربردی شدن و ارتباط با مراکز علمی و پژوهشی، یکی از مهم ترین رسالت نهادهای فرهنگی به شمار می رود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد استان با بیان اینکه جلسات شورای فرهنگ عمومی استان به‌ شکل منظم و هماهنگ برگزار می‌شود، افزود: اجرایی شدن مصوبات شورای فرهنگ عمومی از مهمترین اهداف شورا در استان و شهرستان هاست و باید مدیران عضو این شورا به این موضوع اهتمام داشته باشد.

اسماعیلی ادامه داد: در این مدت با همراهی امام جمعه قزوین و استاندار در جهت تقویت شورای فرهنگ عمومی گام‌های مثبتی برداشته شده و خروجی‌های مطلوبی نیز به‌همراه داشته است.

او تصریح کرد: براساس ارزیابی عملکرد دبیرخانه شورای فرهنگ عمومی کشور، شورای فرهنگ عمومی استان قزوین در بین ۳۲ استان کشور با ۸۳ درصد تشکیل منظم و مستمر جلسات موفق به کسب رتبه دوم شده است.

این مسئول اضافه کرد: همچنین استان قزوین در انعکاس اخبار شورای فرهنگ عمومی استان ها در پایگاه اطلاع رسانی دبیرخانه شورای فرهنگ عمومی کشور در سال ۹۹ موفق به کسب رتبه اول شد.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد استان با بیان اینکه یکی از مهم‌ترین نیازهای هر استان، دارا بودن سند توسعه فرهنگی دانست و افزود: امسال ۲ طرح رصد سرمایه های اجتماعی و  تدوین سند توسعه فرهنگی  امسال در استان اجرایی خواهد شد.

اسماعیلی اضافه کرد: مهمترین زیربنای امور فرهنگی پژوهش های کاربردی است و با تصویب شورای فرهنگ عمومی، شورای پژوهش و همچنین شورای توسعه و برنامه ریزی استان این طرح ها به مرحله اجرا درآمد و امسال به نتیجه خواهد رسید.

او بیان کرد: طرح پژوهشی اندازه گیری سرمایه اجتماعی و فرهنگی استان قزوین و راهکارهای ارتقای آن با استفاده از ظرفیت‌های استان با همکاری دانشگاه بین المللی امام خمینی(ع) برای اولین بار در استان اجرا می‌شود که استان و شهرهای و روستاهای استان را مورد توجه قرار داده است.

این مسئول تاکید کرد: سرمایه اجتماعی در استان ۴۸ درصد است که عوامل محیطی و سطحی در آن تاثیرگذار هستند، ظرفیت‌های استان را باید مدنظر قرار دهیم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز