خبرگزاری کار ایران

در نشست هم اندیشی منطقه ویژه اقتصادی انرژی،شیلات و آبخیزداری لاوان مطرح شد:

لاوان ؛ محقق کننده رشد و توسعه اقتصاد دریا محور است/ ضرورت توسعه ظرفیت‌های گردشگری دریایی جزیره

asdasd
کد خبر : ۱۰۲۳۰۱۱

مدیر کل شیلات هرمزگان گفت: لاوان با تمرکز بر فعالیت های شیلاتی محقق کننده رشد و توسعه اقتصاد دریا محور است.

به گزارش ایلنا از بندرعباس، عبدالرسول دریایی در این نشست با اشاره به اهمیت شیلات و فعالیت های شیلاتی در استان هرمزگان به ویژه در جزایر و شهرهای ساحلی، اظهار کرد: اشتغال بالغ بر 50 هزار خانوار در فعالیت های آبزی پروری،صید و صیادی و صنایع وابسته به شیلات بیانگر نقش مهم شیلات در توسعه و آبادانی است.

وی با بیان اینکه ظرفیت یابی13هزار و 400 تن پرورش ماهی در قفس در پیرامون جزیره، پرورش صدف خوراکی با هدف صادرات ،پرورش صدف مروارید ساز،تکثیر و پرورش جلبک در صورت مطالعات بیشتر،ایجاد مرکز زیست فن آوری در جزیره لاوان،تکثیر و پرورش ماهییان زینتی، طرح های پایلوت پرورش و تکثیر میگو ،صید و صیادی و ... را از اهم ظرفیت های قبل توسعه جزیره لاوان در طرح جامع منطقه ویژه اقتصادی لاوان خواند.

دریایی با تاکید بر این در زون بندی‌های منطقه ویژه اقتصادی لاوان حتما باید قوانین و مقررات سازمان شیلات ایران و بنادر و دریانوردی کشور با توجه به اهمیت موضوع رعایت شود، خاطر نشان کرد: شیلات در جزیره لاون از ظرفیت های خوبی در بحث های گردشکری مانند آکواریوم های طبیعی و دلفین آریوم برخوردار است.

مدیر کل شیلات هرمزگان تصریح کرد: در صورت آمادگی منطقه ویژه اقتصادی شیلات و باهماهنگی سازمان شیلات ایران می توان با دعوت از سرمایه‌گذاران و اجرای طرح‌های موفق در زمینه‌های شیلاتی در این منطقه اقدامات خوبی در راستای، اقتصاد دریا محور، اقتصاد مقاومتی،رونق و جهش تولید انجام داد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز