خبرگزاری کار ایران

معاون دانشگاه علوم پزشکی ابن سینای همدان:

موردی از ابتلا به کرونای انگلیسی در استان دیده نشده است/ کاهش مشکلات روانی بازماندگان با "مشاوره سوگ"

asdasd
کد خبر : ۱۰۲۲۹۰۷

معاون امور بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی ابن سینای همدان در جمع خبرنگاران از عدم مشاهده موارد ابتلا به کروناویروس جهش یافته انگلیسی و آفریقایی در استان خبر داد.

به گزارش ایلنا از همدان، دکتر منوچهر کرمی در رابطه با طرح شهید سلیمانی تصریح کرد: طرح شهید سلیمانی با هدف شناسایی زودتر موارد بیماری و قطع زنجیره انتقال و کاهش موارد بستری آغاز شده است که ۶۰۷ تیم مراقبتی از ابتدای آذرماه تاکنون ۳۶ هزار نفر از اطرافیان بیمار را بررسی کردند و ۱۰۲۲ تست سریع انجام دادند همچنین ۵۰ تیم مراقبت در منازل تشکیل شد.

وی با بیان اینکه تیم‌های نظارتی در آذرماه ۱۷۳ مکان را پلمپ کردند و به ۱۳۳۰ مکان تذکر و اخطار دادند، اعلام کرد: مراجعه زودهنگام به مراکز ۱۶ ساعته در کنار رعایت پروتکل‌ها، استفاده از ماسک، اجتناب از دست دادن و روبوسی و عدم ملاقات با افرادی که از مسافرت برگشتند، در کنترل این بیماری بسیار موثر است.

کرمی با بیان اینکه در تلاش هستیم آزمایشگاه کووید ۱۹ را در استان راه اندازی کنیم، افزود: تاکنون ۲۵ مرکز ۱۶ ساعته شبانه روزی را به تست PCR مجهز کردیم. همچنین همدان به عنوان پایلوت برنامه مدیریت موردیابی بیماران در اپلیکیشن «ماسک» انتخاب شده است.

وی با بیان اینکه همزمان با کاهش موارد شدید بستری، شاهد کاهش مرگ و میر ناشی از کرونا هستیم، گفت: رویکرد کنونی ما این است باید بلافاصله پس از مواجهه با فرد بیمار خودمراقبتی انجام داده و به مراکز ۱۶ ساعته مراجعه شود تا با شناسایی اطرافیان بیمار، زنجیره آلودگی را قطع کنیم.

معاون امور بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی ابن سینا اذعان کرد: قطعا در ایام شیوع کرونا مانند هر اتفاقی مشکلات ناشی از سوگ را خواهیم داشت بنابراین تلاش ما این است که با «مشاوره سوگ» مشکلات را کاهش دهیم هرچند در سطح جامعه با الگوهای جدیدی مواجه خواهیم شد. 

وی با بیان اینکه یکی از مهمترین آیتم‌ها توجه به مسئله سلامت روان است، ادامه داد: تمامی مراکز خدمات جامع سلامت و مراکز بهداشت به محض ورود غربالگری اولیه سلامت روان را انجام می‌دهند و اگر نتایج مثبت شود غربالگری تکمیلی با ارجاع به پزشک انجام می شود و سپس از طریق روانشناسان بالینی تحت مراقبت قرار می‌گیرند.  

کرمی افزود: در طرح شهید سلیمانی همدان تنها استانی بود که سلامت روان را مورد توجه قرار داد و هم استانی ها می توانند از طریق تماس با سامانه ۳۱۴۳ خدمات مربوط به سوگ ناشی از کرونا را دریافت کنند.

معاون امور بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی ابن سینا اعلام کرد: در سطح دانشگاه علوم پزشکی همدان کارهای تکمیلی برای تهیه اطلس اقدام به خودکشی در دستور کار قرار دارد. 

وی در رابطه با توزیع واکسن آنفلوآنزا در استان، گفت: واکسن آنفلوآنزا در گروه‌های هدف وزارت بهداشت مانند زنان باردار و پرسنل کادر بهداشت و درمان به صورت رایگان توزیع شده و برای تزریق به کودکان هم فراخوان دادیم در صورتی که شرایط برای تزریق به سایر افراد فراهم شود اطلاع رسانی خواهیم کرد چراکه تا بهمن‌ماه فرصت برای تزریق آن وجود دارد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز