خبرگزاری کار ایران

در گفت وگو با ایلنا مطرح شد:

دوره‌های آموزش کشاورزی برای مددجویان بهزیستی البرز برگزار می شود

asdasd
کد خبر : ۱۰۲۲۸۸۱

سرپرست بهزیستی شهرستان البرز گفت: با همکاری سازمان جهاد کشاورزی دوره های آموزش کشاورزی و دامپروری برای مددجویان بهزیستی شهرستان البرز به منظور پایداری طرح‌های اشتغال مددجویی برگزار می‌شود.

 شیرین فرازمند در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا از قزوین اظهار کرد: برگزاری دوره‌های آموزشی کشاورزی و دامداری مددجویان بهزیستی با همکاری جهاد کشاورزی انجام می‌شود که در سال جاری حدود ۶۵ درصد تسهیلات خوداشتغالی بهزیستی در زمینه کشاورزی و دامداری بوده است.

سرپرست بهزیستی البرز بیان کرد: این آموزش‌ها با هدف استفاده بهینه از منابع، پایداری طرح‌های اشتغال مددجویی و توسعه دامداری و دامپروری، توسعه و حمایت از اشتغال روستایی و تشویق مددجویان ساکن در روستاها با ایجاد اشتغال پایدار و پیشگیری از مهاجرت به حاشیه شهر ها برگزار می شود.

فرازمند افزود:  بهزیستی شهرستان البرز  در تلاش است با برنامه‌ریزی و آموزش‌های مناسب مددجویان را به سمت فعالیت‌های دامپروری و تولیدی سوق دهد.

وی در خصوص همکاری بهزیستی با جهاد کشاورزی در زمینه صنایع تبدیلی و تکمیلی بخش کشاورزی تصریح کرد:  با همکاری جهاد کشاورزی و همت مددجویان بهزیستی امیدواریم در سال آینده در راستای تامین زنجیره اشتغال مددجویان بهرمند از تسهیلات خوداشتغالی کشاورزی و دامداری بتوانیم، انواع محصولات کشاورزی و دامی را به مواد مختلف و قابل مصرف تبدیل و رابطه با ارزشی بین کشاورزی و صنعت، ایجاد کنیم.

این مسئول در پایان با اشاره به اینکه آموزش‌های مهارتی به مددجویان  سبب توانمندسازی آنها در حرفه‌های گوناگون، دستیابی به شغلی پایدار و مشارکت در فعالیت‌های اقتصادی شده است، گفت: آموزش تمامی نکات فنی درزمینه ی پرورش و نگهداری دام‌های سبک و سنگین، آشنایی با بیماری‌ها و اهمیت واکسیناسیون دامی و زنبورداری و پرورش گیاهان دارویی  از موارد مطرح شده در این دوره‌های آموزشی خواهد بود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز