خبرگزاری کار ایران

معاون منابع طبیعی خراسان رضوی مطرح کرد:

تهدید سیلاب به فرصت با اجرای پروژه‌های پخش سیلاب و آبخوانداری

asdasd
کد خبر : ۱۰۲۲۷۰۶

معاون آبخیزداری اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری خراسان رضوی گفت: این استان دارای مناطق بسیار مناسب برای اجرای پروژه های پخش سیلاب و آبخوانداری در قالب طرح های آبخیزداری است.

به گزارش خبرنگار ایلنا از مشهد، محمود روشندل در این خصوص گفت: تاکنون از محل اعتبارات تخصیص یافته به آبخیزداری و مطالعات صورت گرفته تعداد ۱۶پروژه پخش سیلاب در مساحت ۱۱۴۴ هکتار در مناطق مناسب و در خروجی حوزه های آبخیز استان اجرا و به بهره برداری رسیده است .

وی ادامه داد: حجم مخازن این پروژه ها ۱۲میلیون متر مکعب بوده که با استمرار جریان سیلاب ها سالیانه بیش از ۶۰ میلیون مترمکعب سیلاب هایی که بدون استفاده به مناطق کویری جریان می یافته و یا از مرز کشور خارج شده، کنترل و به سفره های آب زیر زمینی نفوذ می یابد.

معاون آبخیزداری اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری خراسان رضوی ادامه داد: با توجه به اهمیت این پروژها در کنترل سیلاب و تغذیه سفره های آب زیرزمینی بیش از ۳۰ منطقه مناسب برای مطالعه و اجرا، شناسایی و در دست پیگیری بوده که با اجرای آنها پیش بینی می شود سالیانه بیش از ۵۰۰ میلیون متر مکعب سیلاب کنترل و استحصال یابد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز