خبرگزاری کار ایران

شهردار شیراز مطرح کرد:

مسیر دوچرخه سواری پارک کوهستانی نور فرصتی برای حضور شهروندان در فضای شهر

asdasd
کد خبر : ۱۰۲۲۶۹۳

شهردار شیراز پروژه مسیر دوچرخه سواری پارک کوهستانی نور را فرصتی برای حضور شهروندان در فضای شهر دانست و گفت: این مسیر به طول دو کیلومتر در دامنه های کوه نور مشرف به دروازه قرآن در حال اجراست و تا پایان سال جاری به بهره‌برداری می رسد.

به گزارش ایلنا، حیدر اسکندرپور در بازدید از پروژه های شهرداری منطقه سه شیراز افزود: شهروندان به دلیل نوع ساخت و سازها و توسعه زندگی آپارتمان نشینی به فضاهای عمومی نیاز دارند، از این رو تلاش داریم در دامنه کوه های اطراف شیراز این امکان را برای مردم فراهم کنیم و پروژه مسیر دوچرخه سواری و پیاده روی کوهستانی نور می تواند این فرصت را برای شهروندان فراهم کند.

وی درخصوص فضای سبز و منظرگاه زیبای پارک کوهستانی نور اضافه کرد: خوشبختانه شهرداری شیراز در سال های گذشته اقدام به کاشت درخت و ایجاد فضای سبز در این منطقه کرده است.

شهردار شیراز در بازدید از پیاده راه سلامت شهرک رکن آباد گفت: این پیاده راه در فضایی به مساحت 6 هزار مترمربع و در راستای رویکرد انسان محوری و توسعه فضاهایی برای ورزش و سلامتی شهروندان ساکن در این منطقه درحال اجراست.

اسکندرپور در بازدید از شهرک زیباشهر و همچنین در گفتگو با تعدادی از ساکنین و اهالی این منطقه و بررسی درخواست ها و مشکلات آنها تاکید کرد: باید تلاش کنیم منظر ورودی شهر در شان شیراز باشد و در همین راستای پروژه های مختلفی در این محدوده اجرا می شود.

وی پارک خورشید کلاه را یکی از پروژه های خوب زیباشهر عنوان کرد و افزود: این بوستان به مساحت ۱۵ هزار مترمربع در حال احداث است و تلاش داریم آن را در دهه فجر افتتاح کنیم.

شهردار شیراز اضافه کرد: ضلع جنوبی زیباشهر یک پیست دوچرخه کوهستان نیز احداث شده که از منطقه ۶ شهرداری آغاز و تا این دامنه ها امتداد می یابد و باید علائم و محدودیت های لازم برای ممنوعیت ورود خودرو انجام شود تا شهروندان بتوانند با ایمنی بیشتر از این پروژه استفاده کنند.

اسکندرپور در انتها تاکید کرد که تلاش می کنیم در همه شهر متناسب با نیازهای آن محدوده برنامه های توسعه ای و ارتقای فضاهای شهری را اجرا کنیم.

کریم شکوهیان شهردار منطقه ۳ شیراز نیز در خصوص پیست دوچرخه سواری کوه نور گفت: این پروژه بستری را فراهم می کند که شهروندان بتوانند به صورت پیاده روی و دوچرخه سواری به کوهستان نور که منظر زیبایی به شهر دارد، استفاده کنند.

شکوهیان همچنین در بازدید از پروژه فضای شهری باباکوهی که با حضور شهردار شیراز انجام شد، افزود: 

این پروژه با اعتباری بالغ بر ۱۱ میلیارد تومان در فضایی به مساحت ۱۷ هزار مترمربع در حال احداث است و تلاش داریم در هفته شیراز به بهره برداری برسد.

وی اضافه کرد: فضای شهری و پیاده راه باباکوهی با دارا بودن پنج هزار مترمربع فضای سبز، سه غرفه ارائه صنایع دستی و غذاخوری، پیاده روی، دوچرخه سواری، آبنما، فضای سبز و محل های نشیمن فضایی دلنشین برای استفاده شهروندان فراهم می کند.

براساس این گزارش، ۲۱ دی ماه حیدر اسکندرپور شهردار شیراز به همراه سعید نظری عضو شورا و ناظر شورای اسلامی شهر شیراز در منطقه سه و کریم شکوهیان شهردار منطقه سه شیراز از پروژه های پیاده راه سلامت شهرک رکن آباد، المان ورودی شهر شیراز جنب تقاطع غیرهمسطح شهید اسکندری، بوستان خورشیدکلاه و مسیر دوچرخه سواری زیباشهر، مسیر دوچرخه سواری کوه نور و پروژه فضای شهری باباکوهی بازدید کردند.

اولین پیاده راه سلامت در محدوده منطقه سه شیراز در شهرک رکن آباد احداث می شود. این پروژه در فضایی به مساحت ۶ هزار متر مربع در بولوار تلاش غربی با اعتبار ١١ میلیارد و ٧٠٠ میلیون ریال احداث می شود. کف سازی، محوطه سازی، موزائیک فرش و محلی برای استراحت شهروندان از آیتم های اصلی اجرای این پروژه است.

پروژه ساماندهی و زیباسازی المان ورودی شمالی شهر شیراز جنب تقاطع غیرهمسطح شهید اسکندری ۸۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد. طراحی این المان برگرفته از معماری سنتی ایران و سعدیه است و با حکاکی اشعار سعدی روی جداره آن تکمیل می شود.

پارک خورشید کلاه در ورودی شهرک زیباشهر با مساحت ۱۵ هزار مترمربع در حال احداث است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز