خبرگزاری کار ایران

معاون عمرانی استاندار:

وضعیت هوای قزوین از حیث آلایندگی‌ها قابل قبول است

asdasd
کد خبر : ۱۰۲۲۶۷۲

معاون امور هماهنگی و عمرانی استانداری قزوین گفت: امسال وضعیت هوای استان قزوین از حیث آلایندگی ها نسبت به مدت مشابه سال گذشته قابل‌قبول بوده و از وضعیت مناسبی برخوردار است.

به گزارش خبرنگار ایلنا از قزوین، علی فرخزاد در نشست کارگروه مقابله با پدیده گرد و غبار و پیشگیری از آلودگی هوای قزوین با اشاره به فرا رسیدن روز هوای پاک، اظهار کرد: در سال گذشته تعداد زیادی از شهرها در معرض هوای ناسالم بود اما امسال در شرایط بهتری قرار داریم و تعداد روزهای آلوده در استان تنها سه روز بوده است.

معاون عمرانی استاندار بیان کرد: با توجه به اقدامات صورت گرفته، امسال به نسبت مدت مشابه سال قبل شاهد روزهای پاک بیشتری در شهرهای صنعتی و پرتردد استان به ویژه قزوین و آبیک بوده ایم.

فرخزاد، شناسایی منشاء و عوامل موثر بر ایجاد آلودگی و تعیین سهم انواع آلاینده‌ها را برای پیدا کردن راهکارهای کنترل آلودگی هوا ضروری دانست و گفت: سال گذشته شهر آبیک چند روز متوالی، آلوده‌ترین شهر کشور بود.

وی اضافه کرد: سلامت مردم برای ما مهمترین موضوع است و با هر موردی که باعث آلودگی هوا و مخاطره سلامت مردم شود به طور جدی برخورد خواهیم کرد.

این مسئول با بیان اینکه به زودی دستگاه‌های سنجش آلودگی هوا در شهر الوند و سایر شهرهای صنعتی و پرتردد استان نیز راه اندازی خواهد شد، افزود: شناسایی صنایع آلاینده باید با دقت بیشتری صورت بگیرد و متخلفان اعمال قانون شوند.

معاون عمرانی استاندار با تاکید بر اینکه قانون هوای پاک باید در همه نقاط استان قزوین اجرا شود، تصریح کرد: این قانون باید بر روی نحوه مدیریت سوخت گاز و مازوت و تولید برق در نیروگاه شهید رجایی و معادن استان قزوین اجرا شود.

وی همچنین خواستار انجام اقدامات عملی و موثر برای کنترل منابع آلایندگی هوا توسط مسوولان دستگاه‌های ذیربط شد و افزود: احتمال بارندگی در روزهای آینده بسیار کم است و نباید میزان آلودگی به بالای شاخص ۱۰۰ برسد.

فرخزاد بر استفاده از ظرفیت رسانه‌ها برای فرهنگ‌سازی در زمینه کاهش آلاینده‌های زیست محیطی اشاره کرد و گفت: برای انتقال صنایع آلاینده از استان قزوین، اعتبار خوبی در نظر گرفته شده و امیدواریم در این زمینه با همکاری دستگاه ها شاهد اتفاقات خوبی باشیم.

این مسئول با بیان اینکه تا پایان دی‌ماه ذرات معلق در هوا و آلاینده‌ها در سطح استان وجود دارد، افزود: این وضعیت به این معنی است که افراد سالمند، اطفال و کودکان، بیماران تنفسی، قلبی و ریوی و همچنین افراد دارای بیماری‌های زمینه‌ای نباید از خانه خارج شده و در فضای باز تردد کنند.

بر اساس شاخص آلودگی هوا، این شاخص از صفر تا ۵۰ هوای پاک، ۵۱ تا ۱۰۰ هوای سالم، ۱۰۱ تا ۱۵۰ ناسالم برای گروه‌های حساس، ۱۵۱ تا ۲۰۰ ناسالم برای عموم، ۲۰۱ تا ۳۰۰ بسیار ناسالم، ۳۰۱ تا ۵۰۰ خطرناک است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز