خبرگزاری کار ایران

معاون اداره کل میراث فرهنگی استان:

۳۸۰ هنرمند قزوینی بیمه اجتماعی دریافت می‌کنند

asdasd
کد خبر : ۱۰۲۲۶۲۰

معاون اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان قزوین گفت: ۳۸۰ صنعتگر و هنرمند صنایع دستی در استان قزوین جهت بهره‌مندی از مزایای بیمه، به صندوق بیمه اجتماعی معرفی شدند.

به گزارش‌خبرنگار ایلنا از قزوین، سید میثم حصاری اظهار کرد: به منظور حمایت و بهره‌مندی هنرمندان صنایع‌دستی از مزایا و خدمات بلند مدت بیمه اعم از مستمری، از کارافتادگی کلی و فوت و با توجه به انعقاد تفاهم‌نامه وزارت میراث‌فرهنگی با صندوق بیمه کشاورزان، روستاییان و عشایر، از ابتدای سال جاری پایان آذر ماه ۳۸۰ صنعتگر و هنرمند برای استفاده از مزایای بیمه معرفی شده‌اند.

معاون اداره کل میراث فرهنگی استان موضوع بیمه را مطالبه به حق هنرمندان و فعالان عرصه‌ صنایع دستی عنوان کرد و افزود: بر اساس این تفاهم‌نامه حق بیمه در سال اول به‌طور کامل از سوی دولت پرداخت می‌شود و امیدواریم تا با اینن اقدام بخشی از مشکلات آن‌ها برطرف شود.

حصاری یادآور شد: در این شرایط که شاهد شیوع بیماری کرونا و وارد شدن خسارت و آسیب‌ به شاغلان صنایع‌دستی هستیم تلاش داریم تا با حمایت‌های لازم از فعالان این عرصه  بار دیگر شاهد رونق بازار این حوزه باشیم.

استان قزوین دارای حدود هفت هزار و ۵۰۰ صنعتگر صنایع دستی است.

مسگری، گره چینی، جاجیم، بافتنی های سنتی، آینه کاری، سرمه دوزی، پن بافی، پاپیه ماشه و موج بافی از هنرهای مهم دستی قزوین به شمار می روند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز