خبرگزاری کار ایران

تأکید حلاج‌پور بر اولویت ایجاد بازارچه‌های دایمی هنرهای صنایع‌دستی با همکاری شهرداری رشت

asdasd
کد خبر : ۱۰۲۲۵۸۸

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی گیلان بر لزوم ایجاد بازارچه‌های دائمی هنرهای سنتی صنایع‌دستی با همکاری شهرداری رشت تاکید کرد.

به گزارش ایلنا از رشت،مسعود حلاج‌پور در نشستی مشترک با ستاد گردشگری و واحد سرمایه‌گذاری شهرداری رشت با تاکید بر تسهیل و تقویت جذب سرمایه‌گذاری‌ها در حوزه‌های مختلف گردشگری و صنایع دستی رشت گفت: افزایش ارتباط و هم‌افزایی تلاش‌های اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی گیلان با شهرداری رشت در ایجاد و پیاده‌سازی یک مدل عملیاتی ضروری است.

مسعود حلاج‌پور اظهار داشت: با تلاش و بر پایه برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته توسط اداره کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی گیلان طی 9 ماهه گذشته و عزم مسئولین استانی، اکنون چهار روستا و شهر رشت به عنوان شهر و روستاهای ملی صنایع دستی در کشور طی هفته گذشته معرفی شده‌اند که این اتفاق می‌تواند با همکاری نهادهایی نظیر شهرداری رشت در ایجاد موزه‌های تخصصی و بازارچه‌های دائمی هنرهای صنایع‌دستی محرک تولید و اشتغال هنرمندان صنایع‌دستی گیلان باشد.

وی در انتها اشاره به لزوم جذب سرمایه در احیای بافت تاریخی رشت گفت: تسهیل امور جذب سرمایه‌گذار و همکاری شهرداری رشت در تبدیل خانه تاریخی میرزا خلیل رفیع به خانه مشروطیت گیلان از جمله گام‌های اساسی در تبیین نقش گیلان در مشروطیت و انتقال ارزش‌های بنیادین گذشتگان به نسل‌های بعدی است که باید در سرفصل‌های دستور کار  مشترک طرفین قرار گیرد.

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز