خبرگزاری کار ایران

سعدالدین خبر داد:

توقیف فعالیت یک مرکز لیزر تراپی غیر قانونی در سمنان

asdasd
کد خبر : ۱۰۲۲۵۷۳

مدیر نظارت و اعتبار بخشی امور درمان دانشگاه علوم پزشکی سمنان گفت: با مرکز لیزر تراپی غیرقانونی در سمنان برخورد قانونی صورت گرفت و مدیر این مرکز به کمیسیون ماده 11 دانشگاه علوم پزشکی استان سمنان معرفی شد.

به گزارش ایلنا از سمنان، سحر سعدالدین مدیر نظارت و اعتبار بخشی امور درمان دانشگاه علوم پزشکی سمنان گفت: پیرو شکایات مردمی واصله در راستای مداخلات درمانی پوست با استفاده از دستگاه لیزر در زیر زمین یک ساختمان تجاری واقع در شهرستان سمنان بدون مجوز قانونی بازدیدی از این مرکز انجام شد.

مدیر نظارت و اعتبار بخشی امور درمان دانشگاه ادامه داد: این بازدید توسط کارشناسان اداره نظارت بر درمان دانشگاه علوم پزشکی استان سمنان، رئیس و کارشناسان اداره تعزیرات حکومتی و کارشناس اداره نظارت بر اماکن عمومی از محل فعالیت مذکور صورت پذیرفت.

وی افزود: در این بازدید یک عدد دستگاه لیزر با مشخصاتSupranoice  Diode  به همراه متعلقات آن توقیف و ضبط و مدیریت مرکز مذکور با احراز تخلف دخالت در امور درمانی به کمیسیون ماده 11 دانشگاه معرفی شد.

سعد الدین تصریح کرد: در سال‌های اخیر برخی افراد فرصت طلب با مداخله در امور پزشکی در قالب دایر کردن کلینیک‌های بدون مجوز و زیرزمینی زیبایی یا در پوشش آرایشگاه‌های زنانه به صورت غیرمجاز و پنهانی مشتری جذب می‌کنند.

وی اظهار کرد: این گروه از طریق فضای مجازی، کانال‌های تلگرامی و پیج های اینستاگرامی با هویت‌های جعلی در امور درمانی مداخله می‌کنند که برای سلامت جامعه مخاطره جدی به شمار می‌رود. این در حالی است که آنان بدون داشتن مدرک و تخصص و تبحر لازم در حوزه پزشکی حتی نسبت به نصب دستگاه‌های پیشرفته و لیرز مبادرت کرده و به امور مربوط به پزشکی می‌پردازند.

سعدالدین تصریح کرد: در ماه‌های اخیر دستگاه‌های نظارتی و بازرسی تمام توان خود را به کار گرفته‌اند تا با مداخله‌گران در حوزه پزشکی و زیبایی برخورد جدی داشته و رشد قارچ گونه اینگونه مراکز را متوقف کنند. 

وی یادآور شد: می‌توانند برای طرح شکایت‌ با ارائه گزارش در زمینه مراکز غیرمجاز زیبایی یا آرایشگاه‌های مداخله‌گر با شماره ۱۹۰ تماس بگیرند که حداکثر طی یک هفته موارد مطرح شده پیگیری و رسیدگی خواهد شد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز