خبرگزاری کار ایران

رئیس شورای شهر اصفهان مطرح کرد:

ناگزیر از استفاده منابع دولتی برای توسعه حمل و نقل عمومی اصفهان هستیم

asdasd
کد خبر : ۱۰۲۲۵۲۲

رئیس شورای شهر اصفهان گفت: افزایش هزینه‌ها باعث شده استفاده صد در صدی از بودجه شهرداری برای توسعه حمل‌ونقل عمومی امکان‌پذیر نباشد، بنابراین ناگزیر از استفاده منابع دولتی در این زمینه هستیم.

به گزارش ایلنا از اصفهان، علیرضا نصراصفهانی صبح امروز (یکشنبه) در یکصد و پنجاه و پنجمین جلسه علنی شورای شهر اصفهان با اشاره به افتتاح پروژه‌های مجموعه تخت فولاد در قالب "هر یکشنبه یک افتتاح"، اظهار کرد: در روزهای اخیر از این مجموعه به همراه اعضای شورای شهر بازدید کردیم و به چشم دیدیم که اتفاقات بزرگی در تخت فولاد درحال رخ دادن است.

وی افزود: هر فردی با هر گرایش سیاسی، در هر رده‌ای که حضور دارد وقتی خبر موفقیت‌های مدیریت شهری را می‌شنود، یقینا باید خوشحال بوده و با افتخار روی پنجه‌های پای خود بایستد که این اتفاقات در شهر رخ می‌دهد.

نصراصفهانی خاطرنشان کرد: یکی از وظایفی که همه ما به عهده داریم، پیگیری امور در سایه هم‌افزایی و توجه به مشکلات عدیده مردم است و هرکسی که هم و غم دستگیری از مردم را دارد باید از هر حاشیه‌ای به دور باشد.

دولت در توسعه قطار شهری به کلانشهرها کمک کند

وی با اشاره به اختصاص دو رام قطار شهری به اصفهان در روزهای اخیر، اظهار کرد: یک رام قطار که شامل پنج واگن می‌شود، به اصفهان رسیده و رام دوم نیز بارگیری و به زودی به اصفهان خواهد رسید.

رئیس شورای شهر اصفهان تصریح کرد: با ورود این دو رام قطار، ۱۰ واگن به ظرفیت قطار شهری اصفهان افزوده می‌شود که ارزشی حدود ۳۰۰ میلیارد تومان دارد و سبب افزایش مسافران مترو خواهد شد.

وی تاکید کرد: انتظار داریم که دولت و مجلس توجه ویژه‌ای به سهم شهرداری‌ها برای توسعه حمل‌ونقل عمومی در تمام شهرهای کشور به‌ویژه کلانشهرهایی که با پروژه قطار شهری درگیر هستند داشته باشند.

نصراصفهانی گفت: افزایش هزینه‌ها باعث شده استفاده صد در صدی از بودجه شهرداری برای توسعه حمل‌ونقل عمومی امکان‌پذیر نباشد بنابراین ناگزیر از استفاده منابع دولتی در این زمینه هستیم.

آمادگی شورا برای رایزنی با نمایندگان درخصوص لایحه مالیات بر ارزش افزوده

وی افزود: لایحه اصلاح قانون مالیات بر ارزش افزوده از سوی مجمع تشخیص مصلحت نظام به شورای نگهبان برگشت داده شده و قرار است مجددا در مجلس بررسی شود.

رئیس شورای شهر اصفهان با بیان اینکه امیدواریم نمایندگان مجلس شورای اسلامی به‌ویژه نمایندگان اصفهان به تصویب این لایحه ورود جدی داشته باشند، گفت: شایسته است در سایه فرصت پیش آمده‌ای که در نتیجه انسجام شوراهای شهر کشور برای مخالفت با این لایحه پیش آمده، مجلس با دقت این لایحه را ارزیابی کرده و زمینه مدیریت غیرمتمرکز و افزایش اختیارات شوراها را فراهم کند.

نقش اساتید و معلمان برجسته‌تر شده است

نصراصفهانی ادامه داد: جای خرسندی است که با همکاری مردم برای مقابله با شیوع کرونا و ادامه رعایت‌ها و توجه به دستورالعمل‌های بهداشتی، استان اصفهان در وضعیت آبی قرار گرفته است.

وی اضافه کرد: شهروندان این فرصت را مغتنم شمرده و اجازه ندهند استان بار دیگر به شرایط گذشته سوق داده شود تا مجددا شاهد افزایش تعداد بیماران و فوتی‌های ناشی از کرونا باشیم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز