خبرگزاری کار ایران

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان همدان:

فاز نخست مرکز جامع سرطان همدان تا پایان سال راه اندازی می‌شود

asdasd
کد خبر : ۱۰۲۲۴۹۵

رئیس دانشگاه علوم پزشکی همدان گفت: فاز اول مرکز جامع سرطان در شهر همدان با یک میلیون و ۱۰۰ هزار یورو سرمایه گذاری برای تجهیز دستگاه «سی تی سیمولاتور» و «دزیمتری» تا پایان امسال راه‌اندازی می‌شود.

به گزارش ایلنا از همدان، رشید حیدری مقدم در جمع خبرنگاران اظهار داشت: برای مرکز جامع سرطان همدان، ۲ دستگاه پیشرفته شتاب دهنده با انرژی بالا و شتاب دهنده با انرژی پایین خریداری شده بود که تجهیز کامل برای بهره برداری تخصصی از این مرکز نیاز به ۲ دستگاه پیشرفته پزشکی دیگر داشت.

وی افزود: برهمین اساس دستگاه‌های «سی تی سیمولاتور» با ۷۵۰ هزار یورو و «دزیمتری» نیز با ۳۵۰ هزار یورو اعتبار خریداری شد که کار نصب یکی از این دستگاه‌ها ۲ روز پیش پایان یافت.

حیدری مقدم با بیان اینکه دستگاه دوم نیز حداکثر تا  ۲ هفته آینده در مرکز جامع سرطان همدان نصب می‌شود، اظهار داشت: این چهار دستگاه میزان دُز اشعه ای که به فرد برای رادیو تراپی وارد می‌شود را با دقت بررسی میکنند، ضمن اینکه تشخیص دقیق محل تزریق برای بررسی میزان اثر نیز از دیگر کارکردهای این دستگاه‌های تخصصی پزشکی است.

وی با بیان اینکه یک میلیون و ۱۰۰ هزار یورور در مجموع برای خرید این ۲ دستگاه هزینه شده است، گفت: خرید و نصب دستگاه «سی تی سیمولاتور» با توجه به شرایط تحریم و مشکلات ناشی از آن در زمینه فعالیت های پزشکی، کار بسیار مهم و قابل توجهی بود که با تلاش و پیگیری مسئولان مربوطه انجام شد.

به گفته وی، استفاده از این دستگاه‌ها پس از بررسی کارشناسان انرژی اتمی از نظر نداشتن نشت در اشعه و اخذ تاییدیه های لازم در مرکز جامع سرطان همدان آغاز می‌شود.

رییس دانشگاه علوم پزشکی همدان تاکید کرد: نصب و راه اندازی دستگاه ها با هدف تسریع روند تجهیز با هدف آغاز فعالیت مرکز و پذیرش بیمار تا پیش از پایان سال، اولویت اصلی مدیران دانشگاه علوم پزشکی همدان است.

مرکز جامع سرطان یکی از طرح‌های ملی استان همدان به همت بنیاد فرشچیان است که با پیگیری جدی مدیران استان و حمایت دولت برای تامین اعتبارات موردنیاز به زودی راه اندازی و فعال می‌شود.

عملیات اجرایی مرکز جامع سرطان در زمینی به مساحت ۲۴ هزار مترمربع با اعتبار اولیه ۱۵۰ میلیارد تومان به صورت مشارکتی در قالب ۵۰ درصد دانشگاه علوم پزشکی و ۵۰ درصد بنیاد فرشچیان در سال ۹۷ آغاز شد.

استان همدان دارای حدود ۲ هزار و ۵۰۰ بیمار خاص است که مرکز جامع سرطان همدان در صورت بهره برداری علاوه بر رفع نیاز درمانی بیماران استان، خدمات مناسبی را به بیماران سایر استان های کشور هم ارائه خواهد داد.

عملیات اجرایی مرکز جامع سرطان همدان با داشتن اتاق غربالگری، اتاق پیشگیری، مرکز تخصصی پاتولوژی مرجع و مرکز بررسی ژنتیکی،کلینیک‎های لنف، بازتوانی، بخش مشاوره و روانپزشکی، اتاق مشاوره تغذیه و اتاق ثبت تومور و بخش‌‎های رفاهی شامل نمازخانه، استراحت بیماران و بوفه بدرحال تکمیل است و براساس برنامه ریزی انجام شده تا پایان فعالیت دولت تدبیر و امید به صورت کامل به بهره برداری خواهد رسید. 

در جریان سفر سال جاری «محمدباقر نوبخت» معاون رییس‌جمهوری و رییس سازمان برنامه و بودجه کشور به همدان ۱۰۰ میلیارد تومان اعتبار برای تکمیل مرکز جامع سرطان این شهر اختصاص یافت و  قرار شد بنیاد فرشچیان نیز ۱۰۰ میلیارد تومان دیگر برای تکمیل طرح را تامین کند.

بهره برداری از مرکز جامع سرطان همدان به عنوان سومین اقدام خیرخواهانه بنیاد فرشچیان، در آخرین سال فعالیت دولت دوازدهم می تواند بخش قابل توجهی از دغدغه بیماران سرطانی و خانواده های آنها را رفع کند. 

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز