خبرگزاری کار ایران

سخنگوی ستاد کرونای خراسان رضوی مطرح کرد؛

نگرانی از تکرار پیک‌های شیوع کرونا در بهمن و اسفندماه/ عدم حضور در تجمعات کوچک و بزرگ و پرهیز از مسافرت در دستور کار قرار گیرد

asdasd
کد خبر : ۱۰۲۲۳۶۱

سخنگوی ستاد پیشگیری و مقابله با کرونا استان خراسان رضوی گفت: در شهرهای آبی هم محدودیت‌های وضعیت زرد باید توسط مردم رعایت شوند، به هرحال نگرانی تکرار پیک‌های کرونا به شدت وجود دارد.

به گزارش خبرنگار ایلنا از مشهد، رئیس دانشگاه علوم پزشکی مشهد در نشست خبری ستاد پیشگیری و مقابله با ویروس کرونا استان گفت: به همت مردم و مسئولان، خراسان رضوی در شرایط بهتری نسبت به چند هفته پیش قرار دارد. البته شرایط موجود تا زمانی پایدار خواهد بود که برای حفظ آن تلاش کافی صورت گیرد.

محمدحسین بحرینی افزود: برای حفظ شرایط موجود باید همچنان استفاده از ماسک، عدم حضور در تجمعات کوچک و بزرگ و پرهیز از مسافرت در دستور کار مردم قرار داشته باشد.

سخنگوی ستاد پیشگیری و مقابله با کرونا استان ادامه داد: در حال حاضر استان‌های شمالی که مقصد سفر بسیاری از مردم هستند در شرایط خوبی قرار ندارند.

بحرینی با اشاره به آبی‌شدن مشهد گفت: در شهرهای آبی هم محدودیت‌های وضعیت زرد باید توسط مردم رعایت شوند. به هرحال نگرانی تکرار پیک‌های شیوع بیماری خصوصا در اواخر بهمن و اسفند به شدت وجود دارد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی مشهد ادامه داد: یکی از مهم‌ترین عوامل کاهش روند بیماری، تعطیل شدن مهمانی‌های شبانه است. تاثیر تعطیلی از ۹ شب تا ۴ صبح در این زمینه بسیار قابل توجه بود.

سیدحمید موسوی مدیرکل اجتماعی و فرهنگی استانداری خراسان رضوی نیز در این نشست گفت: تمام دستورالعمل‌های صادر شده در حوزه محدودیت‌ها در اختیار ستاد ملی هست و استان فقط مجری اعمال محدودیت‌های هوشمند است.

وی با بیان اینکه تا اطلاع ثانوی محدودیت رفت و آمد شبانه در تمامی شهرستان‌های خراسان رضوی استمرار خواهد داشت، افزود: در حال حاضر محدودیت‌های کرونایی تا اعلام رسمی آن از سوی ستاد ملی پیشگیری و مقابله با کرونا در شهرهای آبی همانند زرد اجرا می‌شود.

وی با اشاره به اینکه شهرستان مشهد هم‌اکنون در وضعیت آبی قرار دارد، متذکر شد: البته این اعلام به معنای کاهش خطر کرونا نیست و همچنان باید رعایت پروتکل‌های بهداشتی استمرار یابد تا شاهد شیوع موج چهارم بیماری نباشیم.

مسئول دبیرخانه ستاد پیشگیری و مقابله با کرونا خراسان رضوی با اعلام این خبر که در خراسان رضوی ۱۸ شهرستان آبی و ۱۵ شهرستان در وضعیت زرد قرار دارند، ابراز کرد: رنگ آبی که به تازگی به رنگ بندی‌های کرونایی اضافه شده به معنای کم خطر بودن و وضعیت بهتر از زرد است و در شرایط کنونی فعلا محدودیت‌های کرونایی در رنگ بندی آبی هنوز اعلام نشده و تا آن موقع به روال وضعیت زرد انجام می‌شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز