خبرگزاری کار ایران

سخنگوی طرح معیشت دولت:

کمک معیشت کرونا به حساب یارانه‌ای واریز می‌شود/ ۳۴ میلیون مشمول طرح هستند/ کمک به افراد فاقد بیمه و درآمد ثابت تعلق می‌گیرد

asdasd
کد خبر : ۱۰۲۲۲۵۲

سخنگوی طرح معیشت دولت گفت: کمک معیشت کرونا به حساب یارانه خانواده واریز می‌شود و هیچ راه اعتراضی برای دریافت آن در نظر گرفته نشده است.

به گزارش ایلنا، حسین میرزایی در گفت وگو با برنامه بازار تهران با اشاره به اینکه ۳۴ میلیون مشمول کمک معیشتی دولت در حال دریافت این مبلغ هستند، اظهار داشت: ما برای اجرای این طرح، محدودیت بودجه‌ای داشتیم و موظف شدیم ۳۴ میلیون نفر را برای دریافت طرح معیشت دولت معرفی کنیم و پس از آن شناسایی بسته شد.

وی با تاکید بر اینکه راه اعتراضی برای هموطنان وجود ندارد، افزود: این کمک معیشت به کسانی تعلق گرفت که بیمه و درآمد ثابت نداشتند و از نظر دهک‌های بانکی در شرایط پایین جامعه بودند. ۹ میلیون نفر از ۳۴ میلیون نفر تحت نظر سازمان بهزیستی بودند و باید مبلغی تحت عنوان حمایت به آنها تعلق می‌گرفت و چون قرار نبود تعداد دیگری اضافه شوند راه اعتراضی هم برای آن در نظر گرفته نشد.

سخنگوی طرح معیشت دولت در واکنش به اظهارات افرادی که می‌گویند کمک معیشتی کرونا را دریافت نکرده اند، گفت: خانواده‌هایی که یارانه می‌گیرند، معیشتی بگیر هستند و درآمد ثابت ماهانه و بیمه ندارند؛ از طرح کمک معیشتی کرونا بهره‌مند شده اند.

وی با اشاره به اینکه کمک معیشت کرونا به حساب یارانه‌ای واریز می‌شود، افزود: موارد متعددی بوده اند که به ما مراجعه کرده اند و معلوم شد پول به حساب آنها واریز شده است. کمک معیشتی کرونا به حساب یارانه‌ای خانواده واریز می‌شود.

میرزایی در ادامه با اشاره به تقسیم کار وزارت رفاه و سازمان برنامه و بودجه در تخصیص کمک معیشت کرونا خاطرنشان کرد: وزارت رفاه، متولی شناسایی ۳۴ میلیون نفر با ابلاغ سازمان برنامه و بودجه است. بسیاری از افرادی که کمک معیشتی دریافت می‌کنند معتقدند باید کمک معیشتی کرونا را هم دریافت کنند در صورتیکه اگر این افراد تحت پوشش بیمه بوده، درآمد ثابت داشته و یا تراکنش بانکی آنها در سطح قابل قبولی بوده باشد شامل این طرح نمی‌شوند.

وی افزود: وظیفه ما شفاف سازی است. دهک‌های بالای درآمدی در سال گذشته مشمول حذف یارانه شدند. ۶۰ میلیون مشمول کمک معیشت شناسایی شدند و وام حمایتی اول سال به ۲۲ میلیون و پانصد هزار خانوار تعلق گرفت. وظیفه وزارت رفاه در این مرحله هم شناسایی ۳۴ میلیون نفر بوده است. دستفروشان و کارگران دور میادین دو گروهی هستند که شناسایی شدند و این دو گروه درآمد ثابت و بیمه ندارند.

میرزایی در انتهای این گفتگوی رادیویی خاطرنشان کرد: مبلغ ۱۰۰ هزارتومان اگرچه مبلغ زیادی نیست، اما در همین شرایط این مبلغ، کمکی برای آسیب دیدگان از کرونا محسوب می‌شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز