خبرگزاری کار ایران

هوای شهرهای جنوبی ناسالم است؛

تداوم شرایط آلودگی هوا در خوزستان/ توصیه‌های خودمراقبتی به مردم و بیماران قلبی و ریوی

asdasd
کد خبر : ۱۰۲۲۱۶۹

آلودگی هوا در شهرهای استان خوزستان همچنان تداوم دارد و در شرایط هوای ناسالم ، خودمراقبتی توسط مردم به ویژه بیماران قلبی و ریوی و سالمندان ضروری است.

به گزارش ایلنا، با توجه به اعلام وضعیت ناسالم هوا ، افراد مبتلا به بیماری قلبی یا ریوی، سالمندان و کودکان باید از فعالیت‌های طولانی یا سنگین خارج از منزل خودداری کنند و افراد دیگر باید فعالیت‌های طولانی یا سنگین خارج از منزل را کاهش دهند.

کاهش تردد خودرو‌های شخصی و کاهش استفاده از خودرو‌های تک سرنشین و استفاده از وسایل نقلیه عمومی، توقف نکردن بی‌مورد یا طولانی‌مدت در ارتفاعات به دلیل محبوس شدن هوا در شرایط پایداری جوی، به کارگیری تمهیدات لازم توسط اداره راهنمایی و رانندگی در جلوگیری از ازدحام و ایجاد ترافیک در خیابان‌های پرتردد از جمله این الزامات است.

شهروندان به خصوص بیماران دچار بیماری‌های قلبی و ریوی و مبتلایان به آسم و آلرژی و افرادی که از لنز چشمی استفاده می‌کنند از خروج غیرضروری از منزل و محل کار خودداری کنند و در صورت لزوم خروج از منزل یا محل کار، حتما از ماسک مناسب جهت جلوگیری از تنفس هوای آلوده و همچنین از عینک مناسب استفاده شود.

تاکید می‌شود همه در‌ها و پنجره‌ها و منافذ ساختمان محل زندگی (خانه و محل کار) کاملا بسته نگه داشته شود و از باز و بسته شدن بیش از حد در ورود و خروج خودداری شود.

شهروندان در شرایط هشدار آلودگی باید از فعالیت‌های شدید بدنی در تمام اوقات بروز پدیده مانند ورزش‌های سبک و سنگین پرهیز کنند همچنین کارکنانی که به واسطه شغلی بیشتر در معرض گرد و غبار قرار دارند، حتما از وسایل حفاظت فردی استفاده کنند.

مصرف نکردن سیگار و قلیان در شرایط بروز پدیده باعث کاهش اثرات نامطلوب آلاینده‌ها می‌شود و برعکس باعث تشدید اثرات آلاینده‌ها می‌شود همچنین برای یک تغذیه مناسب در شرایط بروز پدیده مصرف شیر و ماست کم‌چرب و میوه و سبزیجات تازه برای دفع سموم از بدن توصیه می‌شود.

استحمام و شستشوی کامل بدن و لباس‌ها پس از هر بار خروج از منزل به دلیل جذب ذرات ریز ناشی از آلودگی هوا روی بدن لازم و ضروری است.

جلوگیری از آتش زدن هرگونه پلاستیک یا سوزاندن چوب و فضولات حیوانی در همه شرایط، خودداری مصرف مواد پاک‌کننده شیمیایی و گندزدا حتی‌الامکان، از دیگر راه‌های خود مراقبتی هنگام آلودگی هواست.

کارکنان شهرداری در فضای سبز و خدمات شهری حتما از کلاه و دستکش و ماسک استاندارد استفاده کنند و لازم است که این وسایل حفاظت فردی در اختیار آنان قرار گیرد. عملیات جمع‌آوری، حمل و نقل و دفن مواد پسماند شهری نیز باید به صورت اصولی انجام پذیرد و از تلنبار و پخش زباله در سطح معابر عمومی و از آتش زدن زباله در محل دفن جلوگیری شود.

خودداری از انجام ایزوگام در روز‌های وجود وارونگی دما، توجه بهمصرف به موقع دارو‌های مربوط توسط مادران باردار و افراد حساس و افرادی که دارای بیماری‌های زمینه‌ای یکی از ضرورت‌ها هنگام آلودگی هوا است.

همچنین در صورت مواجهه با تنگی نفس و هرگونه ناراحتی قلبی عروقی، سریعاً به نزدیک‌ترین مرکز بهداشتی درمانی یا بیمارستان مراجعه کنند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز