خبرگزاری کار ایران

استاندار اصفهان مطرح کرد؛

اختصاص یکهزار و 890 میلیارد تومان اعتبار بانکی به واحدهای تولیدی اصفهان/80 درصداعتبارات سهمیه ای تبصره 18 اصفهان جذب شد

asdasd
کد خبر : ۱۰۲۲۱۲۳

استاندار اصفهان گفت: تاکنون ۸۶ درصد اعتبارات سهمیه‌ای تبصره هیجده این استان جذب شده و در کشور اول است.

به گزارش ایلنا از اصفهان،  عباس رضایی افزود: در قالب تبصره ۱۸ ، ۱۹۹ طرح به بانک‌ها معرفی شدند که از این تعداد با ۱۲۶ طرح تاکنون موافقت شده است.

استاندار اصفهان به کسب رتبه اول این استان در تبصره ۱۸ اشاره و بیان کرد: همچنین ۸۱۰ میلیارد تومان از طریق این تبصره به واحدهای تولیدی و اقتصادی کمک شده است.

وی خاطرنشان کرد: تاکنون هزار و ۸۹۰ میلیارد تومان از طریق منابع بانکی و تبصره ۱۸ به واحدهای تولیدی اختصاص یافته است.

رضایی یادآور شد: ۳۲۲ طرح در جلسه شورای برنامه ریزی و توسعه استان اصفهان بررسی شد که از این تعداد با ۱۴۹ مورد موافقت و ۱۴۱ مورد مخالفت شد. قطعاطرح‌هایی مورد موافقت قرار می‌گیرند که در راستای حفظ سلامت مردم و هوای پاک باشند.

به گفته استاندار اصفهان ۱۴۹ طرح توافقی شامل طرح‌های تولیدی و اشتغالی بوده که با ضوابط زیست محیطی و سلامت مردم همراه است.

هیات وزیران آیین نامه اجرایی بند (الف) تبصره (۱۸) قانون بودجه سال ۱۳۹۹ کل کشور را با هدف اجرای برنامه اشتغال گسترده و مولد از طریق کمک‌های فنی و اعتباری به تصویب رساند.

براساس این آیین نامه، سازمان برنامه و بودجه کشور می‌تواند بخشی از اعتبارات این آیین‌نامه اجرایی را جهت اجرای برنامه‌های تحریک تقاضای داخلی برای کالاهای مصرفی بادوام، واسطه‌ای و سرمایه‌ای تولید داخل با اولویت تحریک تقاضا بر روی زنجیره ارزش تولید حسب پیشنهاد دستگاه اجرایی، براساس دستورالعمل مشترکی که توسط سازمان، دستگاه‌های اجرایی و بانک مرکزی تهیه می‌شود، صرف کند.

همچنین سازمان برنامه و بودجه مجاز است به منظور تسهیل تامین وثایق لازم برای اجرای برنامه‌های موضوع این آیین‌نامه اجرایی، بخشی از اعتبارات این آیین‌نامه اجرایی را برای افزایش سرمایه صندوق‌های ضمانت سرمایه‌گذاری، صندوق بیمه کشاورزی و صندوق‌های حمایت از توسعه سرمایه‌گذاری در بخش کشاورزی و عشایری مشارکت‌کننده در برنامه‌های مذکور صرف کند.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز