خبرگزاری کار ایران

ظرفیت مغفول 50 درصدی چهار محال و بختیاری در آبزی‌پروری

asdasd
کد خبر : ۱۰۲۲۱۱۵

رئیس کانون کارآفرینی چهارمحال و بختیاری گفت: ۴۰۰ واحد صنعتی در حوزه آبزی‌پروری چهارمحال و بختیاری فعال است که این تعداد می تواند به 600 واحد تولیدی برسد.

به گزارش ایلنا، حسین مالکی با اشاره به فعالیت ۴۰۰ واحد صنعتی در حوزه آبزی‌پروری استان گفت: این استان ظرفیت ایجاد ۲۰۰ واحد صنعتی در حوزه آبزی‌پروری را دارد و این تعداد واحد می‌تواند به‌زودی به فاز تولید برسد.

مالکی به اشتغال ۹ هزار و ۸۰۰ نفر در صنعت آبزی‌پروری چهارمحال و بختیاری اشاره و تاکید کرد: از این تعداد ۲ هزار و ۳۰۰ نفر در بخش تولید و هفت هزار و ۵۰۰ نفر در زنجیره صنعت آبزی‌پروری استان فعالیت دارند.

وی با اشاره به تولید سالانه ۲۴ هزار تن ماهی سردابی در استان افزود: این استان ۳۰ واحد تولید بچه ماهی با ظرفیت سالانه ۴۰ میلیون قطعه بچهماهی و ۹ مرکز تولید ماهی زینتی با تولید ۴۰۰ هزار قطعه ماهی در سال دارد.

رئیس کانون کارآفرینی چهارمحال و بختیاری ظرفیت پرورش سالانه ۴۰ هزار تن ماهی در قفس را از پتانسیل‌های استان اعلام و تصریح کرد: این در حالی است که اکنون ۲۰۰ متقاضی و سرمایه‌گذار تنها سه هزار و ۴۰۰ تن ماهی در قفس یعنی ۸.۵ درصد ظرفیت تولید دارند.

مالکی در بخش آبزیان و صنایع تبدیلی و تکمیلی اظهار داشت: برای پرورش ماهی در قفس۱۵۰ تا ۲۰۰ میلیارد ریال سرمایه‌گذاری نیاز است اما برای تحقق این مهم ، باید آیین‌نامه اجرایی پرورش ماهی در قفس و مدت تمدید قراردادهای از یک به پنج سال ارتقا یابد.

وی گفت: متاسفانه پرداخت تسهیلات برای پرورش ماهی در قفس به‌علت قراردادهای یک‌ساله ممکن نیست.

چهارمحال و بختیاری  اکنون به‌عنوان بزرگ‌ترین تولیدکننده خوراک آبزیان کشور مطرح است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز