خبرگزاری کار ایران

در گفت و گو با ایلنا مطرح شد؛

همه از تخلف شهردار قبلی تربت جام باخبرند/ اما پیگیری‌ها نتیجه نمی‌دهد/ حسینی: به علت مشغله کاری بعدا در خدمتم

asdasd
کد خبر : ۱۰۲۱۸۹۵

نایب رئیس شورای اسلامی خراسان رضوی گفت: همه مراجع قضایی و امنیتی در تمام سطوح شهرستان، استان و کشور از تخلف شهردار قبلی مطلع اند اما تا الان نتیجه ای حاصل نشده است.

مریم سراج احمدی در گفت و گو با خبرنگار ایلنا افزود: فروش زمین هایی با کاربری فضای سبز و بر‌خی کاربریهای دیگر از زمین های شهرداری خلاف مصوبه شورای  شهر است و چندین ماه هست پیگیر این تخلف هستیم و به تمام مسئولان نظارتی ، قضایی و  امنیتی شهرستان ، استان و حتی کشور تا بالاترین سطح آن با ارائه مستندات موضوع را اعلام کردیم و درخواست بررسی این مشکل و تقاضای راه حل برای حل و فصل  آن کردیم اما تا الان نتیجه ای اعلام نشده است.

رئیس سابق شورای شهر تربت جام گفت: در سال ۱۳۹۸ ما مصوبه‌ای داشتیم تا برای تکمیل دروازه زیارت و برخی پروژه‌های نیمه تمام  عمرانی و آسفالت شهر چند قطعه زمین که کروکی آنها پیوست شده بود از طریق مزایده عمومی به فروش رفته و لیست زمین‌های مورد مزایده هم به تایید شورای  شهر برسد که آن کروکی‌ها و قیمت کارشناسی شده زمین‌ها پیوست همان مصوبه بوده است اما زمین های با کاربری فضای سبز بطور مثال در انتهای خیابان غلامزاده و آزادگان در آن لیست نبوده است.

 سراج احمدی ادامه داد: در اردیبهشت امسال مجددا متوجه شدیم زمین های دیگری با کاربری های مختلف در حال واگذاری است و در جلسه شورا با حضور سید علی حسینی شهردار وقت و تعدادی از اعضای شورا با فروش زمین های فوق مخالفت خود را اعلام و مکتوب در دفتر شورا کردیم، اما یادآور می شوم که در شورای   شهر رای با اکثریت اعضاء است و مخالفت اقلیت شورا  همانند طرح خیابان شهرداری تربت جام تاثیری ندارد.

این عضو کنونی شورای شهر تربت جام بیان داشت: چندین بار به شهردار وقت نامه زدیم و درخواست قیمت و لیست زمین‌های فروخته شده را داشتیم، ولی متاسفانه اعلام نکردند و چندین ماه هست پیگیر این تخلف هستیم و به تمام مسئولان مرتبط با ارائه مستندات موضوع را اعلام کردیم و تا الان نتیجه ای حاصل نشده است.

سراج احمدی ادامه داد: برخی از شهروندان می گویند چرا به افکار عمومی یا رسانه ها اطلاع رسانی نکردید ولی وقتی به ما می گویند فراتر از قانون حرکتی انجام ندهید و ما از طریق قانون پیگیر هستیم چه باید بکنیم.  لذا ما هم  در چندین نام تذکر کتبی خود را در قالب سئوال با فواصل قانونی  به شهرداری ارسال کردیم که ایشان استنکاف  نموده و توضیحات ایشان اعضای سئوال کننده را قانع نکرد  و مراحل استیضاح شروع شد در همان زمان ایشان استعفاء کرد که ما با استعفای ایشان هم مخالف بودیم و گفتیم ابتدا باید سئوالات ما را پاسخ بدهند بعد استعفا  دهند.

وی افزود: بعد از پیگیری های ما  استانداری به شورای  شهر نامه زد که مستندات خود را برای فروش زمین ها به ما بفرستید، ما واقعا نمی دانیم ریاست حال حاضر شورا چه پاسخی به بازرسی و استانداری داده اند و ما بی اطلاع هستیم.

رئیس سابق شورای  شهر تربت جام گفت: شهردار سابق حتی مسئول املاک شهرداری را برای اینکه حاضر نشده بود قولنامه های این زمین های مورد نظر را امضاء کند و آن را غیرقانونی دانسته وی را از این سمت برکنار و به  بخش غیر مرتبط با تخصصش از شهردای منتقل کرد.

وی بیان داشت: شورا از اعضای خود نمایندگانی در مجامع و کمسیون های شهرداری دارد ، در کمسیون معاملات و املاک  شهرداری نیز  عبدالقادر سرفرازی به عنوان نماینده شورا حضور داشته، ضمنا در قوانین دو عضو به انتخاب شورا به عنوان نمایندگان شورا در شهرداری در بخش پیگیری مصوبات شورا و نظارت بر امورمالی شهرداری طبق قانون انتخاب می شوند که موظفند این امور را بررسی و به شورا اعلام کنند و پیگیری  ابهامات موجود نیز جزء وظایف همین افراد است .

این عضو شورای شهر تربت جام گفت : مستندات و مکتوب همه این موارد و مواردی مشابه این موجود است و از مراجع قانونی درخواست بررسی هرچه سریعتر و شفاف سازی را داریم .

سید علی حسینی که شهرداری تربت جام را از مهرماه ۱۳۹۶ تا شهریور ماه ۱۳۹۹ برعهده داشت و اکنون رئیس  سازمان املاک و اموال بنیاد مستضعفان خراسان رضوی را برعهده دارد، در پاسخ به سوئالات ایلنا درباره این موضوع فقط  گفت: به علت مشغله کاری و اداری در آینده در خدمت شما هستم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز