خبرگزاری کار ایران

رئیس اتاق بازرگانی فارس عنوان کرد:

توسعه مراودات اقتصادی فارس و عمان نیازمند تسهیل زیرساخت ها است

asdasd
کد خبر : ۱۰۲۱۸۸۹

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی استان فارس گفت: تجار و بازرگانان فارس از دیربار ارتباط اقتصادی و تجاری با کشور عمان داشته اند که برای هرگونه افزایش و توسعه مراودات اقتصادی با این کشور نیازمند تسهیل زیرساخت ها هستیم.

به گزارش ایلنا، جمال رازقی در وبینار بررسی مسائل و مشکلات فعالان اقتصادی در حوزه بازار عمان که با حضور رئیس اتاق بازرگانی مشترک ایران و عمان در این اتاق برگزار شد، بیان کرد: استان فارس از سالیان گذشته استان برتر در حوزه کشاورزی در کشور بوده به طوری که در حال حاضر سالیانه حدود 12 ملیون تن محصولات کشاورزی کشور را تولید می کند.

وی افزود: همچنین در چند سال اخیر توسعه صنعتی استان فارس مد نظر قرار گرفته و امروز این استان با برخورداری از چهار هزار و 190 واحد صنعتی کوچک، بزرگ و متوسط جایگاه خوبی را در کشور دارد.

رازقی اظهارداشت: عمده صنایع فعال استان در حوزه های شیمیایی، پتروشیمی، صنایع غذایی و تبدیلی، کاشی و سرامیک و چینی آلات، فولاد و آلومینیوم بوده است که روند صنعتی شدن استان همچنان در حال توسعه است.

رئیس اتاق بازرگانی فارس اضافه کرد: استان فارس از دیرباز ارتباط نزدیکی با کشور عمان داشته است به طوری که خط پرواز مستقیم از این استان به کشور عمان فعال بود و هر زمان های مختلف میزبان گردشگران سلامت بسیاری از این کشور به استان فارس بودیم.

وی بخشهایی از جمله کشاورزی، صنایع غذایی، خدمات فنی مهندسی، معدن، سیمان و گردشگری به ویژه گردشگری سلامت قابل ارائه در بازار کشور عمان هستند ادامه داد: در برخی از بخش ها عمده محصولات تولیدی استان از جمله سیمان، سنگ های ساختمانی با رویکرد صادرات به کشورهای حاشیه خلیج فارس تولید می شود.

رازقی عنوان داشت: با توجه به محدودیت های ناشی از آب و طرح استراتژی صنعتی استان،امیدواریم ارتباط بین فعالان بخش خصوصی استان فارس و عمان افزایش یابد و زمینه توسعه مناسبات تجاری و اقتصادی ما هموار شود.

وی تصریح کرد: به دلیل ارتباط دیرینه کشورهای حاشیه خلیج فارس با تجار و بازرگانان فارس و علاقه مندی آنها به گسترش مراودات اقتصادی مابین دو طرف انتظار داریم اتاق بازرگانی مشترک ایران و عمان حمایت ها و کمک بیشتری به فعالان اقتصادی فارس ارائه دهد.

رازقی افزود: توسعه روابط تجاری استان فارس با کشور عمان می‌تواند تأثیر بسیاری بر اقتصاد استان داشته باشند ازاین ‌رو همه بخش ها باید تلاش کنند تا زیرساخت ها بهبود یابد و شرایط برای افزایش مناسبات اقتصادی دو طرف تسهیل شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز