خبرگزاری کار ایران

معاون وزیر کار مطرح کرد:

امسال افزایش دستمزدها نسبت به تورم بیشتر بود

asdasd
کد خبر : ۱۰۲۱۸۶۹

معاون روابط کار وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: در سال جاری افزایش دستمزدها نسبت به تورم بیشتر بود اما تورمی که در طول سال ایجاد شد این افزایش را تحت تاثیر قرار داد.

به گزارش خبرنگار ایلنا از نیشابور، حاتم شاکرمی طی بازدید از واحد صنعتی در جمع خبرنگاران افزود: طی هفت سال گذشته برای کاهش فاصله معیشت با دستمزد میزان افزایش دستمزدها نسبت به تورم ۲ درصد بیشتر بوده است.

وی اظهار داشت: وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی مشاغلی را که تحت تاثیر شیوع کرونا قرار گرفته‌اند با حمایت از بیمه بیکاری، پرداخت تسهیلات به واحدهای آسیب دیده و حمایت معیشتی از کارگران در بخش‌های غیررسمی به طور جدی مورد توجه و حمایت قرار داده است.

وی ادامه داد: برای افزایش دستمزد کارگران طبق روال سال‌های گذشته از دی‌ماه تشکیل کمیسیون‌های تخصصی شروع می‌شود و در این چارچوب امسال هم کمیته تخصصی شورای عالی کار که مرجع اصلی تعیین دستمزدها است، آغاز به کار کرده است.

مدیرکل اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان رضوی نیز در این برنامه گفت: شیوع کرونا بسیاری از مشاغل و واحدهای تولیدی و صنعتی را تحت تاثیر قرار داد و در حال حاضر در کل استان خراسان رضوی ۱۷ هزار نفر مشمول بیمه بیکاری شده‌اند که بیمه آنان به طور کامل پرداخت می‌شود.

حمیدرضا پناه افزود: طی یک سال گذشته ۲۷۰ میلیارد ریال اعتبارات روستایی به شهرستان نیشابور پرداخت شده و در نیشابور کارگاه و واحدی نداریم که از لحاظ معوقات حقوقی وضعیت بحرانی داشته باشد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز