خبرگزاری کار ایران

سرپرست اداره کل منابع طبیعی استان خبرداد:

تخصیص ۵۰۰ میلیارد ریال برای طرح های آبخیزداری قزوین

asdasd
کد خبر : ۱۰۲۱۸۲۹

سرپرست اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان قزوین از تخصیص ۵۰۰ میلیارد ریال برای اجرای طرح‌های آبخیزداری استان قزوین طی ۲ سال گذشته از محل اعتبارات صندوق توسعه ملی خبرداد.

به گزارش خبرنگار ایلنا از قزوین، محسن قاسم زاده با اعلام این خبر اظهار کرد: در سال گذشته ۳۱۰ میلیارد ریال و در سال جاری نیز ۱۹ میلیارد ریال برای اجرای طرح‌های آبخیزداری در استان قزوین اختصاص پیدا کرده است.

 سرپرست اداره کل منابع طبیعی استان بیان کرد: بودجه تعیین شده برای طرح های آبخیزداری از محل اعتبارات امسال صندوق توسعه ملی در حال جذب و هزینه برای اجرای طرح های در دست انجام است.

قاسم زاده افزود: اختصاص اعتبارات صندوق توسعه ملی به آبخیزداری اهمیت ویژه و بالای این بخش را به ما گوشزد می کند و گامی در جهت حفاظت بهتر از منابع آب و خاک است.

وی خاطرنشان کرد: جلوگیری از فرسایش خاک، تقویت پوشش گیاهی و سفره های آب زیرزمینی و پیشگیری از سیل از مهم ترین مزایای اجرای طرح های آبخیزداری به شمار می رود.

این مسئول اضافه کرد: گستره اجرای طرح های آبخیزداری تقریبا همه نقاط قزوین را دربرمی گیرد و شامل بسیاری از حوزه های آبخیز موجود در استان قزوین می شود.

بیش از ۶۰ درصد مساحت استان قزوین را منابع طبیعی تشکیل می دهد.

منابع طبیعی استان قزوین شامل ۸۵۰ هزار هکتار مرتع، ۲۸ هزار هکتار جنگل و ۲۹ هزار هکتار بیابان تشکیل می‌دهد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز