خبرگزاری کار ایران

درخشان خبر داد:

کاهش ۴۰ درصدی نتایج مثبت آزمایش‌های کرونا در خراسان رضوی

asdasd
کد خبر : ۱۰۲۱۸۱۶

مدیر توسعه شبکه و ارتقا سلامت دانشگاه علوم‌پزشکی مشهد از کاهش ۴۰ درصدی نتیجه مثبت در آزمایش کرونای افراد مشکوک به آلودگی به این ویروس در مناطق زیر پوشش این دانشگاه در خراسان رضوی خبر داد.

به گزارش ایلنا از مشهد، محمدحسن درخشان در این خصوص گفت: نتیجه مثبت آزمایش ویروس کرونا از بیماران مشکوک در مناطق زیر پوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد در بخش سرپایی به ۲۰ درصد کاهش یافته است.

وی افزود: این در حالی است که در زمان اوج شیوع ویروس کرونا نتیجه مثبت آزمایش‌ها از بیماران مشکوک تا ۶۰ درصد هم رسیده بود. 

مدیر توسعه شبکه و ارتقا سلامت دانشگاه علوم پزشکی مشهد ادامه داد: هم‌اینک روزانه ۶۰۰ مورد آزمایش پی.سی.آر بر روی بیماران با علائم مشکوک آلودگی به ویروس کرونا که به مراکز خدمات جامع سلامت این دانشگاه مراجعه می‌کنند انجام می‌شود. 

وی گفت: زمان اوج همه‌گیری کرونا تعداد آزمایش‌های تشخیص طبی این ویروس در مناطق زیر پوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد به روزانه افزون بر دو هزار مورد در بخش سرپایی رسیده بود.

دکتر درخشان افزود: "آزمایش تشخیص طبی سریع ویروس کرونا" که نتیجه‌اش ظرف ۲۰ دقیقه مشخص می‌شود، بیشتر برای تعیین وضعیت افراد عضو خانواده فرد مبتلا به این ویروس کرونا صورت می‌گیرد. 

وی همچنین به اختصاص ۱۰ هزار کیت "رپیت تست" یا آزمایش رایگان سریع کرونا به دانشگاه علوم پزشکی مشهد از سوی وزارت بهداشت اشاره و بیان کرد: همه موارد آزمایش در حوزه بهداشت بطور رایگان انجام می‌شوند. 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز