خبرگزاری کار ایران

مدیرکل مدیریت بحران استانداری‌قزوین:

خسارت بلایای طبیعی در قزوین 5 برابر کاهش یافت/ سرمازدگی بیشترین خسارت در استان

asdasd
کد خبر : ۱۰۲۱۷۷۰

مدیرکل مدیریت بحران استانداری قزوین گفت:خسارت بلایای طبیعی در استان قزوین امسال نسبت به مجموع سال گذشته هزار و ۸۰۰ میلیارد تومان معادل بیش از پنج برابر کاهش یافته است.

به گزارش خبرنگار ایلنا از قزوین، قدرت اله مهدیخانی اظهار کرد: سال گذشته ۲ هزار و ۱۰۰ میلیارد تومان از بلایای طبیعی شامل سرمازدگی و سیل به استان قزوین خسارت وارد شد که این رقم امسال ۴۰۰ میلیارد تومان بوده است.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری بیان کرد: بیشترین میزان خسارات بلایای طبیعی در استان قزوین به سرمازدگی اختصاص دارد.

مهدیخانی یادآور شد: در سال ۹۷ خسارات سرمازدگی به استان یک هزار و ۸۸۰ میلیارد تومان و در سال گذشته نیز هزار و ۹۰۰ میلیارد تومان بود که این رقم سال جاری به ۳۰۰ میلیارد تومان کاهش یافت.

وی با بیان اینکه بی توجهی نسبت به کشت ارقام مناسب با اقلیم یکی از عمده دلایل بروز خسارات سنگین سرمازدگی به کشاورزان استان قزوین است، گفت: با پیاده سازی الگوی کشت و تغییر ارقام درختی به دیرگل ده که جهاد کشاورزی استان به سمت آن حرکت کرده امیدواریم در سالیان آتی از حجم خسارات این بلای طبیعی کاسته شود.

این مسئول ادامه داد: امسال همچنین ۱۰۰ میلیارد تومان خسارت سیل به ابنیه ها و تاسیسات عمومی استان گزارش و ثبت شد.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری با بیان اینکه خسارات بلایای طبیعی تا حد زیادی قابل پیشگیری هستند، افزود: توجه به اصول کشاورزی و استفاده از فناوری های روز در این حوزه و رعایت الگوی کشت، توجه به ایمنی و کیفیت در ساخت خانه ها، ابنیه ها و تاسیسات عمومی و رعایت اصول مدیریت بحران موجب کاهش خسارات جانی و مالی در هنگام بروز حوادث غیرمترقبه می شوند.

مهدیخانی در ادامه با اشاره به برگزاری مانور مدیریت بحران در روستای قدیم آباد قزوین با حادثه فرضی ایجاد فروچاله بزرگ، بیان کرد: در این مانور آمادگی نیروهای امدادی و دستگاه های عضو ستاد مدیریت بحران مورد سنجش قرار گرفت.

وی خاطرنشان کرد: آمادگی مناسب دستگاه های امدادی و دارای رسالت در حوزه مدیریت بحران به کاهش خسارات بلایای طبیعی کمک زیادی می کند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز