خبرگزاری کار ایران

علیخانی اعلام کرد:

کاهش ۲۰ درصدی حوادث ناشی از کار در قزوین

asdasd
کد خبر : ۱۰۲۱۷۵۸

رئیس بازرسی اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان قزوین گفت: از ابتدای امسال، میزان حوادث ناشی از کار در استان قزوین نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۲۰ درصد کاهش یافته است.

به گزارش خبرنگار ایلنا از قزوین، محمد علیخانی اظهار کرد: در ۹ ماهه سال قبل حدود ۳۳۱ مورد حادثه ناشی از کار و در مدت مشابه امسال با کاهش ۲۰ درصدی ۲۶۷ مورد حادثه ناشی از کار داشته‌ایم که به همین نسبت در شدت حوادث، قطع و نقص عضو نیز کاهش ثبت شده است.

رئیس بازرسی اداره کل کار و رفاه اجتماعی استان اضافه کرد: طی ۹ ماهه سال جاری حدود ۶ هزار و ۸۳۶ مورد بازرسی از کارگاه‌های مشمول قانون کار در راستای نظارت بر حسن اجرای کار و آئین نامه‌های مربوط انجام گرفت که این تعداد بازرسی حدود ۱۱ درصد نسبت به مدت مشابه قبل افزایش داشته است.

علیخانی ادامه داد: از تعداد بازرسی انجام شده در این مدت، حدود پنج هزار و ۷۱۵ مورد نقص قانونی به کارفرمایان که مقررات را رعایت نکرده‌اند ابلاغ شده است.

وی بیان کرد: همچنین هشت هزار و ۳۱۷ نفر ساعت آموزش قوانین و مقررات قانون کار و آیین نامه‌های مربوط برای جامعه کارگری و کارفرمایی استان برگزار شده است.

این مسئول با اشاره به تعداد واحدهای مشمول قانون کار در استان، گفت: حدود ۱۶ هزار کارگاه بیمه پردازی و مشمول قانون کار شامل همه فعالیت‌های تولیدی، صنعتی و صنوف در استان مشغول فعالیت هستند  ولی از این تعداد حدود ۹ هزار کارگاه در حیطه بازرسی کار قرار دارند.

 رئیس بازرسی اداره کل کار و رفاه اجتماعی استان یادآور شد: حدود ۱۶ بازرس کار، روزانه بازرسی‌ از کارگاه‌ها را انجام می‌دهند و به دو شکل بازرسی ادواری یا بر حسب شرایط و گزارش‌های دریافتی مشاغل سخت و زیان‌آور و پرونده تحقیقاتی به کارگاه‌های مشمول قانون کار مراجعه و بازدید می‌کنند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز