خبرگزاری کار ایران

دامپزشک کاشانی مطرح کرد:

افزایش علاقمندی به خرید و نگهداری حیوانات خانگی/ خانواده‌های سنتی مایل به نگهداری سگ و گربه نیستند

asdasd
کد خبر : ۱۰۲۱۷۳۳

یک دامپزشک کاشانی با بیان اینکه افزایش علاقمندی برخی از خانواده های کاشانی نسبت به خرید و نگهداری حیوانات خانگی مانند سگ و گربه افزایش بسیار زیادی پیدا کرده تاکید کرد: مهمترین دلیل این امر ضعیف شدن روابط و خلا محبت در بین این خانواده ها است.

به گزارش ایلنا از کاشان، دکترعلی صادق خاطرنشان کرد: عوارض نگهداری از حیوانات و تاثیر حضور آنها برای به مخاطره افتادن سلامت کودکان و اعضای خانواده اجتناب ناپذیر است و برخی بیماری‌های مشترک بین انسان و حیوانات می تواند شایع شود.

وی تمایل و علاقه بیشتر خانواده‌های‌سنتی کاشان را به نگهداری پرندگانی نظیر کبوتر، مرغ عشق، قناری، طوطی، فنچ ، عروس هلندی و انواع ماهی‌های تزئینی دانست و افزود: افراد مذهبی به دلیل باورهای دینی خود مایل به نگهداری سگ و گربه نیستند.

وی یادآور شد: کاشان و قم یکی از قطب های مطرح کشور در تولید قناری، مرغ عشق و کبوتر هستند که انواع مدل های پرورشی آن به تمامی نقاط ایران و حتی خارج از کشور صادر می شود.

این دامپزشک کاشانی مهمترین وظیفه یک دامپزشک را آگاهی‌بخشی به مردم و تاکید به رعایت نکات بهداشتی و انجام واکسیناسیون های سالانه برای حیوان خانگی برشمرد و گفت: با توجه به تعداد مراجعین جهت انجام معاینات دوره ای حیوانات خانگی خود، شاهد جهشی هشت برابری در سال های اخیر بین خانواده های ساکن در کاشان جهت نگهداری انواع سگ ها هستیم.

وی ابراز داشت: سگ‌ها با چند مرتبه تنبیه و یا دعوا از انجام دستشویی و یا پارس کردن در منزل خودداری می‌کنند و به تازگی دو واحد آموزش حیوانات در کاشان شروع به کار کرده است ولی با این وجود به مردم توصیه می شود حدالمقدور برای جلوگیری از سرایت بیماری های مشترک میان حیوانات و انسان از نگهداری گربه و  سگ‌ها داخل خانه پرهیز کنند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز