خبرگزاری کار ایران

معاون سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان سمنان خبر داد؛

نرخ رشد 0.1 درصدی جمعیت در دامغان/ دامغان در افق 1424 از نظر نفوس جایگاهی در استان ندارد

asdasd
کد خبر : ۱۰۲۱۵۸۱

معاون آمار و اطلاعات سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان سمنان با اشاره به اینکه اگر با همین روال پیش رویم در افق 1424 شهر دامغان از نظر جمعیتی جایگاهی در استان نخواهد داشت ،یادآور شد: بیشتر شهرهای استان با نرخ رشد بیش از 3 درصد روبرو هستند درحالی که دامغان دارای نرخ رشد 0.1 درصد است.

 رضا عبدالله زاده معاون آمار و اطلاعات سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان سمنان در گفت و گو با خبرنگار ایلنای سمنان بیان کرد: سرعت رشد جمعیت شهر سمنان با 38 برابر بیشتر از دامغان در افق 1424 به بیش از نیم میلیون نفر خواهد رسید.
 
او افزود: گرمسار با شتابی 35 برابر بیشتر از دامغان جمعیتی حدود 150 هزار نفری را تجربه خواهد کرد و شاهرود نیز رشدی 14 برابر بیشتر از دامغان خواهد داشت.
عبدالله زاده ضمن بیان اینکه مهدیشهر با رشد 43 برابر بیشتر از دامغان در افق 1424 نزدیک 2 برابر جمعیت دامغان خواهد داشت، اضافه کرد: مهاجرت معکوس در دامغان زیاد است و نیروی کار و مولد در جست وجوی شغل به خارج از شهرستان کوچ می کند.
 معاون آمار و اطلاعات سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان سمنان از نقش کلیدی جمعیت برای توسعه پایدار یاد کرد و گفت: اگر از فرصت‌های سرمایه گذاری در دامغان استفاده نشود و شهروندان همدل نشوند آینده ای پیش رو نخواهند داشت. 
 
او تصریح کرد: باید دقت داشت که بیمارستان‌ها، دانشگاه‌ها و همه زیرساخت های خدماتی و حتی تفریحی بر مبنای پیش بینی جمعیت یک شهر در آینده، برنامه ریزی و تامین اعتبار خواهد شد.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز