خبرگزاری کار ایران

معاون وزیر کار خبر داد:

بیکاری ٢٠٠ هزار نفر به دلیل شیوع کرونا در خراسان رضوی

asdasd
کد خبر : ۱۰۲۱۵۱۲

معاون روابط کار وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: در استان خراسان رضوی از تعداد ۲۰۰ هزار نفری که بیکاری آنها به دلیل شیوع کرونا تداوم یافته ۱۷ هزار نفر مشمول مقررات جاری بیمه بیکاری شده و جزو مستمری بگیران قرار گرفتند و تا زمانی که محیط کارشان احیا نشود مورد حمایت هستند و حقوق و مقررات دریافت می‌کنند.

 به گزارش خبرنگار ایلنا از نیشابور، حاتم شاکرمی در بازدید از واحد صنعتی ایران‌شرق نیشابور افزود: ستاد ملی کرونا در بخش حمایت‌های اولیه‌ از کارگران بیکار شده بر اثر شیوع کرونا مصوبه‌ای داشت که با قانون و مقررات جاری متفاوت بود که براساس آن ۸۵۰ هزار نفر مورد حمایت قرار گرفتند که با حمایت کارفرمایان این تعداد به ۷۳۰ هزار نفر کاهش یافت.

وی با بیان اینکه بیمه کرونایی ۶۱ هزار نفری هم که پرداخت نشده بود با موافقت نوبخت جهت پرداخت به خزانه اعلام شد ادامه داد: آمادگی داریم در رابطه با برخی واحدهای دارای مشکل در شهرستان اگر با مصوبات استان مشکلات‌شان برطرف نشد در سطح ملی پیگیر حل مشکلاتشان باشیم تا این واحدها به چرخه تولید باز گردد. 

وی اعلام کرد: در استان خراسان رضوی نسبت به میانگین کشوری مشکلات در بخش واحدهای دارای حقوق معوق کمتر است و با برگزاری جلسات ستاد تسهیل و رفع موانع تولید این موانع در حال کاهش است.

شاکرمی تصریح کرد: استان خراسان رضوی پس از شیوع کرونا به خاطر اینکه بخش عمده اشتغال آن در حوزه ارائه خدمات می‌باشد آسیب بیشتری دیده است و در حال حاضر هم در بخش واحدهای دارای مشکل به سبب تحریم‌ها و شیوع کرونا و همچنین واحدهایی که به دلایل مختلف تحت تملک بانک‌ها درآمده‌اند به طور جدی ورود کرده‌ایم.

وی خاطرنشان کرد: به طور خاص امروز واحد صنعتی ایران‌شرق در نیشابور مورد بازدید قرار گرفت که از واحدهای زنده و بانشاط تولیدی کشور است و سرمایه این واحد اعتمادی است که در بین مردم کسب کرده و با ارتقای کیفیت این سرمایه باید افزایش پیدا کند.

معاون روابط کار وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با اعلام اینکه جهت تامین منابع برای اجرای ۲طرح توسعه این شرکت به شرط این‌که مصوبات استانی آن ارسال شود آمادگی داریم اظهار داشت: نیشابور به عنوان دومین شهر صنعتی استان خراسان تولید و اشتغال در شرایط تحریم و کرونا در وضعیت مطلوبی قرار دارد که نشان‌دهنده تلاش‌ها و پیگیری‌های مدیران و مسئولان است.

فرماندار نیشابور نیز در این بازدید گفت: سطح اختیارات بانک‌های نیشابور نسبت به ظرفیت های این شهرستان در حوزه‌های مختلف بسیار پایین است.

علیرضا قامتی افزود: نیشابور به عنوان دومین شهر استان خراسان رضوی از لحاظ جمعیتی و صنعتی دارای پیشرانهای قوی توسعه در حوزه‌های کشاورزی، گردشگری و صنعتی است و ۱۱هزار نفر جمعیت این شهرستان در بیش از ۴۰۰ واحد صنعتی و صنفی مشغول به کار هستند.

وی اظهار داشت: در دوران شیوع کرونا پنج واحد صنعتی نیمه تعطیل به چرخه فعالیت بازگشت که موجب اشتغال ۱۱۰ نفر شد و سطح دسترسی برای تامین مواد اولیه از مهمترین چالش‌های واحد‌های تولیدی است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز