خبرگزاری کار ایران

معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده:

انتصاب مدیران زن تا پایان دولت به ۳۰ درصد می‌رسد/ قزوین رتبه پنجم انتصاب مدیران زن در کشور

asdasd
کد خبر : ۱۰۲۱۴۲۸

معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده گفت: تا پایان دولت دوازدهم میزان انتصاب زنان در دستگاه‌های اجرایی به ۳۰ درصد برسد.

به گزارش‌خبرنگار ایلنا از قزوین، معصومه ابتکار در نشست شورای برنامه ریزی و توسعه استان قزوین اظهار کرد: استان قزوین رتبه پنجم انتصاب مدیران زن را در بین استان‌های کشور دارد.

معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده افزود: سال ۹۲ از بین ۴۱ درصد از کارکنان زن در کشور تنها پنج درصد از زنان مدیر بودند، اما امروز ۲۴ درصد از مدیران رده‌های عالی و میانی از زنان شایسته هستند.

ابتکار ابراز امیدواری کرد که تا پایان دولت، شاخص انتصاب مدیران زن در کشور به ۳۰ درصد برسد.

وی به اثرگذاری سهم زنان در سیاست گذاری‌ها اشاره کرد و گفت: زنان سهم مهمی در وقوع انقلاب اسلامی ایران داشته اند و نیمی از افراد حاضر در صحنه‌های انقلاب اسلامی، زن بوده اند.

این مقام مسئول همچنین از اینکه در دولت دوازدهم شاخص عدالت جنسیتی در انتصاب مدیران رعایت شده است، ابراز خرسندی کرد.

معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده ادامه داد: در این دوره حرکت علمی مبتنی بر واقعیت‌های کف جامعه و برنامه‌هایی که توسط دستگاه‌های اجرایی استان قزوین تدوین شده، آغاز شده است.

به گفته ابتکار، شاخص‌های سند ارتقای وضعیت زنان و خانواده، تدوین و ابلاغ شده است و سیاست‌های خانواده محور کشور نیز ارائه خواهد شد و دستگاه‌های اجرایی کشور نیز برای تقویت و تحکیم خانواده آن را اجرایی کنند.

وی افزود: در استان قزوین وام‌های خوبی برای حمایت از زنان سرپرست خانوار در نظر گرفته شده و ۷۳۱ زن سرپرست خانوار نیز از آن بهره‌مند شده اند.

این مقام مسئول خاطرنشان کرد: اجرای استارت آپ‌ها و دیجیتال مارکت، نیز طرح‌های خوبی هستند که امیدواریم در قزوین هم انجام شود.

معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده گفت: طرح ارتقای تاب آوری اجتماعی، از جمله طرح‌های مهم معاونت امور زنان و خانواده ریاست جمهوری است و برای جوامع در معرض آسیب، ارائه شده تا راه برای تغییر آن‌ها باز شود.

وی با بیان اینکه حفظ امید یکی از مهارت‌ها برای تاب آوری است، افزود: این طرح با همکاری ستاد مبارزه با مواد مخدر اجرا خواهد شد.

ابتکار تصریح کرد: خوشبختانه با اعمال محدودیت‌های کرونایی، وضعیت ابتلای بیماران و فوتی‌های کرونایی بهتر شده است، اما دلیل نمی‌شود تا چارچوب‌های بهداشتی را زیر پا بگذاریم.

این مقام مسئول با اشاره به انتخابات ریاست جمهوری در سال آینده گفت:باید تلاش کنیم تا همه طیف ها، اقشار و سلایق جامعه در انتخابات ریاست جمهوری حضور داشته باشند.

معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده همچنین با اشاره به سالگرد اثابت موشک به هواپیمای اوکراینی بیان کرد: باید به نحو مقتضی به خانواده‌های جانباختگان هواپیمای اوکراینی پاسخگو باشیم.

در پایان این نشست، معاون امور زنان و خانواده رئیس جمهور از پوستر نمایشگاه مجازی ملی زنان سرزمین من رونمایی کرد.

 ابتکار در ادامه سفر به قزوین، مراکز توانمندسازی بیماران مزمن بانوان و خانه آرزو را بهره برداری خواهد کرد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز