خبرگزاری کار ایران

در نطق پیش از دستور مطرح شد؛

انتقاد نماینده اردبیل از وعده های عملی نشده مسئولان

asdasd
کد خبر : ۱۰۲۱۴۱۸

نماینده اردبیل در شورای عالی استان‌ها با انتقاد از وعده های عملی نشده مسئولان دولتی در سال های گذشته گفت: به نمایندگی از مردم اردبیل از مسئولان دولتی که سال ها وعده های پوچ داده اند رفع بیعت می کنم.

به گزارش خبرنگار ایلنا، پویا مجرد در سی و هشتمین اجلاس عمومی شورای عالی استان ها که امروز (پنجشنبه) در ساختمان قدیم مجلس برگزار شد با بیان اینکه رسم نطق پیش از دستور بر این است که در مورد مشکلات حوزه متبوع صحبت شود، گفت: من امروز به نشانه گلایه و اعتراض سنت شکنی می کنم. گلایه از بابت تمام وعده هایی که در طی سال ها و دهه های گذشته از طرف دولت ها و روسای جمهور و وزیران و مدیران و مسئولان به خورد ولی نعمتان من در استان اردبیل داده و عملی نشده است.

وی افزود: به رغم داد و بیدادهای ده ها نماینده مجلس و صدها تن از اعضای شوراهای شهر و روستا، امامان جمعه و خطیبان، روزنامه نگاران، خبرنگاران و فعالان سیاسی اجتماعی و مدنی و نیز قاطبه مردم در این پهنه از جغرافیای اردبیل بزرگ هنوز درصد بیشتری از فراموش شدگان من در این استان محروم و کم برخوردار، از حقوق اولیه مثل آب آشامیدنی، بهداشت و درمان مناسب، جاده ها و راه های ایمن برخوردار نشده اند.

مجرد ادامه داد: در راس آن؛ راه آهنی که به رغم گذشت حدود دو دهه پای هیچ قطاری را به دیار من باز نکرده است. پتروشیمی که هیچگاه دود سفید آن آسمان آبی اردبیل را نخراشیده است. منطقه ای از استان من بنام تجارت آزاد نشد هیچ؛ حتى اتصال مغان مستعد از این استان به منطقه آزاد استان همسایه و عزیزتر از جان، آذربایجان شرقی هم میسر نشد.

نماینده اردبیل در شورای عالی استان ها تصریح کرد: نرخ 50 درصدی بیکاری و حتی در برخی مناطق ۷۰ درصدی این منحنی شوم، پایین بودن درآمد 40 درصد از مردم استان از سرانه کشوری که از دلایل اساسی آن پایین بودن شاخص های اقتصادی از جمله تولید ناخالص داخلی و تعداد کم صنایع کارگاهی در منطقه است وقتی دردناک‌تر می شود که بدانیم در اقدامی تبعیض آمیز 50 درصد از کارگاه های کشور در پنج استان واقع شده است.

مجرد تاکید کرد: آری من امروز سنت شکنی می کنم و نه تنها قصد ارائه درخواست بی حاصل و استمداد بی‌امداد از مسئولان، مدیران و وزیران کشوری ندارم که از طرف مردم ناامید از وعده های مستمر و توخالی مسئولان، از طرف نجیب ولی نعمتان خود در آذربایجان حامل رفع بیعت هستم.

نماینده استان اردبیل در شورای عالی استان ها ادامه داد: رفع بیعت می کنم از وزیر و وزارتخانه راه که کشتار در جاده های استان فاقد بزرگراه من هم نتوانست بر حرکت لاک پشتی دو طرفه کردن مسیرهای مواصلاتی آن من جمله جاده ۲۲۰ کیلومتری اردبیل به مغان در شمال استان معروف به جاده مرگ و نیز عملیاتی کردن مسیر خطرناک اردبیل به خلخال و کوثر در جنوب بیافزاید.

وی ادامه داد: پس از حدود سه دهه انتظار برای انجام آن، حالا دیگر کمتر خانواده ای در مغان را می توان یافت که عضوی از آن در این جاده قربانی نشده باشد. ما بی پناه و بی پشتیبان نشسته ایم در حریم این جاده های بی پایان و هر روز شاهد پرپر شدن و به مقصد نرسیدن عزیزانمان هستیم. از سوی دیگر علیرغم گذشت حدود دو دهه هنوز از تکمیل مسیر کوتاه راه آهن تا اردبیل هم عاجز مانده اند. چه دولت هایی که مژده صدای سوت قطار به ما دادند و قبل از آن سوت پایان عمر دولت‌شان دمیده شد.

وی بیان کرد: رفع بیعت می کنم از وزیر و وزارتخانه نیرو از آن جهت که علیرغم گذشت بیش از سی سال هنوز از تامین آب آشامیدنی برای ساکنان نجیب و سخت کوش شمال استان اردبیل عاجز هستند. این سونامی ویرانگر سرطان دستگاه گوارش که در مغان به راه افتاده است نتیجه بازی شما با جان بیش از سیصد و پنجاه هزار نفر از ساکنان این منطقه است.

مجرد افزود: رفع بیعت می کنم از وزیر و وزارتخانه کشاورزی که امروز از مغان که روزی آزمایشگاه کشاورزی خاورمیانه بود و دانش روز صنعت کشاورزی جهان توسط مستشاران کشاورزی بیش از ده کشور تراز اول دنیا در آن پیاده می شد جز لوح افتخارات کوبیده بر سینه دیوار چیزی نمانده است.

عضو شورای استان اردبیل تصریح کرد: رفع بیعت می کنم از آنها که با فراهم نیاوردن زمینه و عدم ایجاد صنایع تبدیلی کشاورزی، دسترنج کشاورزان منطقه ما را به جیب دلالان می ریزند و کشاورزان زحمت کش ما را خام فروش بار آورده اند.

عضو شورای شهر پارس آباد گفت: رفع بیعت می کنم از آنها که با بی تدبیری خود باعث شده اند کشاورزان ما در تمام مراحل کاشت و داشت و برداشت استرس فروش محصولات خود را در خواب و بیداری به همراه داشته باشند.

نماینده استان اردبیل در شورای عالی استان ها تصریح کرد: رفع بیعت می کنم از وزارت بهداشت و درمان که علیرغم اذعان به وضعیت بحرانی سرطان در منطقه مغان از ایجاد مرکز غربالگری و پایش و پیشگیری از آن اقدامی نکرده است. رفع بیعت می کنم از آنها که پانصد هزار نفر انسان در مغان و مشگین شهر را لایق برخورداری از یک دستگاه MRI نمی دانند.

وی اظهار کرد: رفع بیعت میکنم از سازمان پراشتباه و پرحاشیه خصوصی سازی که با آزمون و خطا در واگذاری شرکت ها و واحدهای صنعتی در اقصی نقاط کشور باعث بروز مشکلاتی شده است. از جمله واگذاری پرحاشیه شرکت کشت و صنعت و دامپروری مغان. آیا کارشناسان کارناشناس این سازمان در حال رفرش برای فروش مجدد این شرکت به یک بخش خصوصی و یا شبه خصوصی دیگر هستند؟

مجرد بیان داشت: رفع بیعت می کنم از وزارت میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری که سنگ افراشته‌های ۸۰۰۰ ساله «شهریئری» مشگین شهر، قلعه ۹۰۰۰ ساله اولتان، تپه باستانی نادرشاه اصلاندوز، کاروانسرای سنگی صائین، بازار و پل ها و حمام های تاریخی اردبیل، نقوش صخرهای مشیران، غارهای باستانی و آثار دیگر استان اردبیل از پهنه آذربایجان کبیر در کنار جاذبه های طبیعی چون سلطان سبلان، ژئوپارک دومولی، رشته کوه های متعدد، آبهای گرم فراوان، جنگل های بکر، دریاچه ها و جاده های رویائی خلخال نتوانسته است علاقه و توجه آنها را برای قرار دادن این آدرس ها در مقاصد گردشگرهای داخلی و خارجی برانگیزد. در حالی که برخی از نواحی این استان تمام شرایط جغرافیائی و تاریخی تبدیل شدن به یک منطقه ویژه گردشگری را داراست اما هیچ قدمی برای مرتفع نمودن زیرساخت های لازم انجام نداده اند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز