خبرگزاری کار ایران

مدیر میراث فرهنگی تایباد خبر داد:

هفت اثر تاریخی در تایباد خراسان رضوی ثبت ملی شد

asdasd
کد خبر : ۱۰۲۱۳۱۶

مدیر میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری تایباد گفت: از ابتدای امسال هفت اثر تاریخی تایباد خراسان رضوی در فهرست آثار ملی ایران ثبت شد.

به گزارش ایلنا از مشهد، عبدالرحیم تاج محمدی با اشاره به اینکه این تعداد اثر تاریخی در بخش مرکزی تایباد هستند گفت: حوض انبار ایله با شماره ۱۴۰، حوض انبار روستای سعد آباد با شماره ۱۳۲، تپه جملی در محدوده روستای محسن آباد و کشک با شماره ۱۹۱، تپه قنات، تپه سیاه، تپه سفید در روستای کشک و محوطه تاریخی قبرستان روستای کشک به ترتیب با شماره‌های ۱۸۳، ۱۸۲، ۱۸۸ و ۲۳۰ در فهرست آثار ملی ایران به ثبت رسید.

وی افزود: با این تعداد اثر تاریخی ثبت شده تعداد آثار تاریخی ثبت شده تایباد در فهرست آثار ملی به ۵۲ اثر رسید.

مدیر میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری تایباد ادامه داد: تایباد ۷۲ اثر شناسایی شده تاریخی دارد که ۲۸ پرونده از آثار تاریخی این منطقه در مرحله بررسی کمیته‌های فنی جهت ثبت در آثار ملی قرار دارد.

تاج محمدی به مرمت و نگهداری آثار تاریخی تایباد اشاره کرد و بیان کرد: با توجه به قدمت آثار تاریخی تایباد، ۱۰ درصد از بنا‌های تاریخی تایباد نیاز به مرمت دارند.

وی تصریح کرد: برای حفاظت و نگهداری بنا‌ها و آثار تاریخی تایباد سالانه افزون بر دو میلیارد ریال نیاز است.

مدیر میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری تایباد تاکید کرد: موزه نسخ خطی در تایباد در آینده نزدیک افتتاح می شود.

مزار مولانا زین الدین ابوبکر تایباد، میل کرات و رباط تاریخی عباس آباد از مهمترین بنا‌های تاریخی تایباد هستند. تایباد ۱۲۳ اثر طبیعی شناسایی شده دارد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز