خبرگزاری کار ایران

فرماندار نیشابور خبر داد:

نرخ بیکاری در نیشابور بیش از ٩ درصد است

asdasd
کد خبر : ۱۰۲۱۲۸۰

فرماندار نیشابور گفت: نرخ بیکاری در نیشابور ۹ و ۲ دهم درصد است و امسال سهمیه اشتغال برای شهرستان نیشابور ۶ هزار و ۲۰۹ نفر بوده که ۶۱ درصد آن محقق شده و از این میزان ۲هزار و ۳۰۷ نفر در قالب سامانه رصد و یک هزار و ۴۸۴ نفر از طریق کاریابی بوده است.

به گزارش خبرنگار ایلنا از نیشابور، علیرضا قامتی در نخستین نشست خبری با خبرنگاران نیشابور پس از شیوع کرونا افزود: از زمان شیوع کرونا در این شهرستان ۳ هزار و ۱۹۰ پرونده برای چهارهزار و ۴۰۰شغل جهت دریافت تسهیلات کرونا تشکیل و بالغ بر ۴۱۰ میلیارد ریال پرداخت شده است.

وی اظهار داشت: طی ۱۰ ماه گذشته حدود یکصد مدیر استانی و ملی در نیشابور حضور یافته و با مطالبات و ظرفیت‌های این شهرستان از نزدیک آشنایی پیدا کرده‌اند که ره‌آورد آن اختصاص بالغ بر ۵۰۰ میلیارد تومان اعتبار جهت خرید تجهیزات برای طرح‌های خصوصی و دولتی بوده و پنج واحد راکد صنعتی فعال شده و ۱۱۰ نفر به سرکار برگشتند همچنین در این چارچوب با پرداخت ۷۰ میلیارد ریال تسهیلات زمینه اشتغال برای ۹۶۳ نفر فراهم شد.

وی اعلام کرد: امسال میزان اعتبارات شهرستان نیشابور  ۹۰۱ میلیارد ریال بوده و پس از ارتقای شهرستان زبرخان بالغ بر ۲۵۰ واحد صنعتی در شهرک صنعتی خیام از حوزه نیشابور خارج شد و برای ایجاد زیرساخت شهرک صنعتی عطار ۱۷۰ میلیارد ریال ابلاغ و هم چنین ایجاد شبکه آب هوشمند در نیشابور بالغ بر ۵۰ میلیارد ریال در نظر گرفته شد.

وی اظهار کرد: طی این مدت سند ناحیه صنعتی سرولایت صادر شد و در طرح تصفیه‌خانه نیشابور بالغ بر یک هزار و ۵۰ میلیارد تومان درنظر گرفته شد که موجب اشتغال‌زایی دائم برای یک‌هزار نفر می‌شود.

قامتی تصریح کرد: در بخش‌های مختلف تلاش کردیم با برنامه‌ریزی و اولویت‌بندی طرح‌های نیمه‌کاره اقتصادی، صنعتی و کشاورزی را به سرانجام مطلوب برسانیم و در این چارچوب از هفته گذشته تدوین اطلس مدیریتی شهرستان نیشابور در دستور کار قرار گرفته است و بر طبق آن مدیر هر اداره و دستگاه شهرستان باید دارای سند توسعه و راهبردی باشند. 

وی با اشاره به اینکه طی ابلاغیه‌ها و بخشنامه‌های رسیده به صراحت برگزاری هرگونه تجمعات ممنوع اعلام شده گفت: در ۵۰ روز گذشته تعداد فوتی‌ها در شبانه‌روز به ۱۵ نفر و تعداد بستری‌ها به بیش از ۲۵۰ نفر رسید اما در چند روز گذشته با رعایت موازین بهداشتی توسط شهروندان تعداد فوتی‌های کرونا در چند روز پیاپی به صفر رسید.

فرماندار نیشابور اظهار کرد: مدیریت بحران پس از شیوع کرونا در قالب تهدید یا مخاطره سبب شد بتوانیم بیشترین جذب امکانات و تجهیزات را در بین شهرستان های استان داشته باشیم البته به خاطر محدودیت‌های کرونایی امکان انجام بسیاری از فعالیت‌ها سلب شد اما باید این محدودیت‌ها بر پایه عدالت باشد تا سرمایه اعتماد اجتماعی شهروندان کاهش پیدا نکند.

قامتی یادآور شد: برای برقراری عدالت در بین شهروندان ناگزیر از رعایت قوانین و پیروی از دستورات ستاد ملی کرونا هستیم و همه این توفیقات در سایه تعامل و همکاری و در فضای آرامش انجام شده و رسانه‌ها به عنوان قوه چهارم در برقراری آرامش و انعکاس این توفیقات بسیار موثر هستند.

وی تاکید کرد: یکی از چالش‌های مهم در توسعه شهرستان نگاه‌های فردگرایانه است و فارغ از نگاه‌های جناحی و سیاسی باید همه استعدادها و ظرفیت‌ها به کار گرفته شود که در سند توسعه ۱۴۰۰ نیشابور این‌موضوع به طور جدی در دستور کار قرار دارد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز